Írhatunk-e minőségi bejegyzéseket SEO barát-módon?

Írhatunk-e minőségi bejegyzéseket SEO barát-módon?
Sokan összeférhetetlennek gondolják a minőségi bejegyzéseket a SEO-val vagyis a keresőoptimalizálással.

Ennek az lehet az oka, hogy jó pár évvel ezelőtt a keresőoptimalizálás sokkal inkább a keresőmotoroknak való megfelelésről szólt, mint az olvasók igényeinek kielégítéséről. Ma már azonban kijelenthető, hogy meg tudjuk valósítani egyszerre a technikailag helyes tartalmat és a megfelelő minőséget. Az alábbi cikkben bemutatjuk ezt a folyamatot néhány egyszerű, de mindenképp elengedhetetlen lépésben.

Mi a holisztikus SEO?

A SEO az online marketing egyik legfontosabb stratégiai eleme, amely alapvetően meghatározza, hogy mennyire vagyunk sikeresek az online térben. A holisztikus SEO feladata, hogy akkor és úgy nyújtson megfelelő választ a felhasználó célzott kérdéseire, ahogy és amikor a felhasználó keresi.

A felhasználók által feltett kérdésre nyújtson:

  • hasznos
  • informatív
  • releváns
  • értékes
  • hiteles
  • és legfontosabb: a feltett kérdésre megfelelő válaszokat adjon

Legyen eredeti a tartalom

Ha írunk egy szöveget a weboldalunkra, bármilyen szöveges tartalomról legyen is szó, ne az legyen a fő feladat, hogy telezsúfoljuk kulcsszavakkal, hanem törekedjünk az oldalunkra írt szöveg eredetiségére, aktualitására, értékes információ átadására. Ha a felhasználók szemszögéből nézzük a dolgokat, akkor gondoljunk bele, hogy ha keresnek egy témában valamilyen információt, melyik oldalt fogják előnyben részesíteni? Amelyik láthatóan egy másik oldalról másolta át a tartalmat, vagy amelyik saját szavaival fogalmazza meg a kérdésére a választ, de még tud adni plusz információt?

Legyen olvasható a tartalom

Korábbi évek tapasztalata alapján elmondható, hogy nem mindenki értette meg, hogy egy szöveget nem kell telezsúfolni kulcsszavakkal, nem a mennyiség számít. Az olvashatóság nem csak a felhasználók számára nyújt élményt, hanem saját magunkon is jelentősen segítünk: egyrészt igényes oldalt hozhatunk létre, ha figyelünk a megfelelő tartalomra, helyesírásra, az irományunk jól van felépítve struktúrájában: a bekezdések kiemelve szerepelnek, az alcímek tükrözik a tartalmat. Másrészt a Google keresőmotorjai is jobban át tudják vizsgálni a weboldalunk tartalmát és szövegét, ha jól van felépítve, akkor a keresés alapján előkelő helyezést érünk el a Google találati listáján.

Legyen megtalálható a tartalom

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az adott szöveg illeszkedik-e a jól felépített weboldalunk tartalmához, kereséskor a rámutató linkek ténylegesen egy létező oldalra vezetnek-e? Ahhoz, hogy a SEO elveknek eleget tegyünk, gondoskodnunk kell a weboldalunk naprakészségéről. A fehér kalapos keresőoptimalizálási technikákat használva gondoskodhatunk arról, hogy a Google találati listáján jó helyezést érjen el a weboldalunk.

– PR cikk –

Címkék: ,







hirdetés