Újabb árzuhanás jön a lapos tévék piacán

Lapostévé-offenzívát tervez 2007-ben a Samsung, ami az árak további csökkenését
hozhatja és végleg a múzeumokba száműzheti a hagyományos képcsöves tévékészülékeket.

A dél-koreai Samsung azt tervezi, hogy az idei évben 80 százalékkal növeli
lapos képernyős televíziói értékesítését – jelentette be a nagyvállalat. Ez
azt jelenti, hogy a 2006-os 7,5 millióról 13,5 millióra emelkednének az eladások.
Eközben a Samsung várakozásai szerint a teljes tévékészülék-piac a tavalyi 20
millióról indulva csak 20 százalékkal növekszik 2007-ben.

A dél-koreai vállalalt ennek az ambiciózus tervnek a végrehajtásával igyekszik
megtartani piacvezető helyét a fejlett országokban, de emellett növelni akarják
súlyát a fejlődőkben is.

Az idei év áttörést hozhat a képcsöves és a lapos tévék harcában: a Samsung
várakozásai szerint az utóbbiak mind a forgalom értékét, mind darabszámát tekintve
maguk mögé utasítják az előbbieket. Mindez azzal jár, hogy folytatódik a kíméletlen
verseny a gyártók között, ami a lapos tévék árának csökkenésével és a cégek
profitrátáinak vékonyabbá válásával jár.

A Samsung televízió-gyártó divíziója az idei évre 1000 milliárd von (1 milliárd
dollár) nyereséget ígér, annak ellenére, hogy a tavalyi harmadik negyedévben
csökkent a társaság üzemi eredménye. (Állítólag a negyedikben már mind az értékesítés,
mind a profit növekedett.)








hirdetés