2013.04.02. 11:23
Nyuszi ül a... kosárban
Debrecen - Húsvéti édességet még a legkisebb jövedelműek is vásároltak az ünnepre.
Debrecen - Húsvéti édességet még a legkisebb jövedelműek is vásároltak az ünnepre.A hagyományokat követve húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők is vásároltak – elsődlegesen hipermarketekben. A háztartások kétharmadának ünnepi asztalára került sonka, melyből tavaly összességében körülbelül ugyanannyi fogyott, mint 2011-ben - ezt mutatjáj a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásait monitorozó háztartáspanel adatai.
Szimbólumok
A húsvéti ünnepkörhöz szorosan hozzátartozik a tojás és a nyúl, mint termékenységi szimbólumok. A magyar háztartások közül legtöbben – a háztartások mintegy harmada – továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. Valamivel kisebb arányuk vásárol húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat. Tavaly a húsvéti szezon a csokoládépiacon mind márciusban, mint áprilisban éreztette hatását, hiszen az ünnep április 9-ére esett, így a háztartások már március során elkezdték beszerezni a húsvéti édességeket.
Ezzel szemben 2011-ben április végére esett az ünnep, ennek megfelelően a szezon is áprilisra tolódott át. Minden második háztartás jellemzően 2-3 vásárlás alkalmával szerzi be az ünnepeken elfogyasztott húsvéti csokoládéfigurákat vagy ajándékcsomagokat. A háztartások húsvéti édességekre legtöbbet hipermarketben költenek: a húsvéti csomagok esetében a csatorna forgalmi részesedése 36 százalék, míg a csokoládé figurák esetében 44 százalék.
HBN