Jön a MÁV nagy dobása! Emeletes vonat gördül Nyíregyházára!

Akt.:
Jön a MÁV nagy dobása! Emeletes vonat gördül Nyíregyházára!
© Forrás: iho.hu
Nyíregyháza – Sínen a megállapodás: a magyar vasút életében kiemelt jelentőségű keretmegállapodást írt alá a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Egyelőre még csak ízlelgethetjük, hogy immár látótávolságon belül van az első kétszintes személyszállító jármű, amely 2019 tavaszán állhat forgalomba, és utána nemsokára a nyíregyházi állomásra is begördülhet.

Hétvégente Nyíregyházán is

A MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóságán megerősítették, hogy az ominózus együttműködés révén 40 nagy kapacitású mo­torvonat beszerzésére nyílik lehetőség.

– Az első eseti szerződés megkötésekor minimum 10 járműre vállal lehívási kötelezettséget a MÁV-START úgy, hogy az üzemeltetési készletre és oktatásra is maradjon fedezet, valamint tartalékot képez az euróban megkötött szerződés árfolyamkockázatának lefedésére. Az első lehívás fedezetét az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 60,55 milliárd forintos forráskerete adja – tudtuk meg a kommunikációs igazgatóságtól.

A MÁV-START a KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonatokat legelőször a Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon állítja majd forgalomba 2019–2020 között.

– A tervek szerint a hétvégi időszakban az utasok nemcsak Budapest elővárosában találkozhatnak az új motorvonatokkal, hanem egyes kiemelt forgalmú távolsági vonatok esetén is: iskolaidőszakban Debrecen és Nyíregyháza térségében, a nyári szezonban pedig a Dél-Balatonnál és a Velencei-tónál – erősítették meg.

mavos

Mit takarhat a nagy kapacitás? – erre is választ kaptunk:

– A 600 ülőhelyes (595 fix és 5 darab lehajtható ülésű), emeletes KISS vonatokkal új korszak nyílik a személyszállításban. A gyors, 160 km/h engedélyezett sebességű, 95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemelő, megbízható járművek kényelmükkel megfelelnek a modern követelményeknek, kiszolgálják a dinamikusan növekvő utasforgalomból, az egyedi szükségletekből eredő igényeket.

– Nagyszabású beruházás megvalósítása előtt állunk. A járművek a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító Kft. között 2015-ben aláírt együttműködési megállapodásnak köszönhetően jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülhetnek, a két vállalat már a vonatokra kiírt közbeszerzésen is együtt indult el – közölte Kiss Csaba, a Stadler Rail Csoport regionális kommunikációs vezetője. Hozzáfűzte:

– A Stadler szolnoki üzeme a kocsiszekrények hegesztéséért és a forgóvázak gyártásáért, míg a Dunakeszi Járműjavító a betétkocsik festéséért, összeszerelésért, illetve a már kész járművek üzembe helyezéséért felel majd. A projekt felügyeletét a Stadler emeletes járművekért felelős kompetencia-központjaként működő svájci altenrheini gyár látja el.

Nincs más hátra: előre az emeletes vonatok előkészületeinek terén! – most már csak ki kell várni a következő két esztendőt…

KM-LTL


Multifunkciós terek

A kétszintes motorvonatok a kor követelményeinek ­megfelelően korszerű utas­tájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, ­valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérült-WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi szállítására képesek.








hirdetés