Autó - Motor

2014.08.27. 13:33

Papp Arnold: Nem volt velünk a szerencse

Papp Arnold: "Két kategória pole pozíció, de a futamon nem állt mellénk a szerencse."

Papp Arnold: "Két kategória pole pozíció, de a futamon nem állt mellénk a szerencse."

Két kategória pole pozíció, de a futamon nem állt mellénk a szerencse. Nagyon izgatottan vártam a hétvégét, hiszen 2 hónap után most ültem ismét az autóba. Csütörtökön érkeztem meg a pályára, és egy szabadedzést teljesítettünk az autóval. Egy megforgásom történt egyből a kihagyás után, de utána a boxban sikerült állítani az autón, ami után sokkal kezelhetőbb lett a gépsárkány. Szóval ezzel a rövid bemenettel vártuk másnap, pénteken az első időmérőt. Délutánig volt idő még átnézni az autót, állítottunk rajta még, ami szerencsénkre nagyon jól sikerült. Az időmérőn hibátlanul viselkedett az autó. Kategória 1. és abszolút 11. helyre kvalifikáltuk magunkat. Nagyon örültem az eredménynek formulaautós kategória első rajtkockám. Alig vártam másnap a futamot, hiszen ennél jobb helyről nem is tudtuk volna kezdeni.

Reggel 9-kor tehát 1. futam kezdődött. A rajtot nem sikerült elcsípnem tökéletesen, de a kategória 2. helyén sikerült elfordulni, majd visszacsúsztam még ebben a körben sajnos még egy pozíciót vesztettem. A 2. körben sikerült előrébb jönni, majd beküldték egy baleset miatt a safety cart. Itt még nem tudtam, hogy sajnos az egyik pilótát sárga zászló mellett előztem meg, így utólag megbüntettek. Sajnos az én hibám. Tanuló év ez az év, és most saját káromon, de megtanultam egy életre egyik szemem mindig a bírói poszton kell, hogy legyen. A safety car után a verseny végéig ádáz csatát vívott a komplett Formula Renault csoport. Mindenkinek állt a zászló körről körre változott a pozíciók sorsa. Végül a legutolsó körre Rónai Tomi és én küzdöttünk az első helyért, aminek az utolsó előtti egyenesben egy sajnálatos ütközés lett a vége. Hál istennek mind a ketten-en be tudtuk fejezni a versenyt végül én az első, ő pedig a 2. helyen futott be. Így akkor még örültem pályafutásom első formulaautós győzelmének. Óriási siker volt nekem és a csapatnak. Sajnos papíron elvesztettük a győzelmet, de a pályán mi voltunk aznap a leggyorsabbak. Nem keseredtünk el készültünk a 2. futamra, ott majd szépítünk a szombati eredményen. Aznap lett volna még egy időmérő, de sajnos a rossz látási viszonyok miatt, megint lefújták, és áthalasztották vasárnap korareggelre… Ekkor úgy gondoltam, Szlovákiaringen talán sose lesz esős köröm formulaautóval. Nem baj majd akkor vasárnap.

Reggelre már nem esett az eső kisütött a nap, de még a pálya nagyon vizes volt. Ment az agyalás esőgumi, vagy száraz. Én a biztonságot választottam és úgy gondolom jól döntöttem, mert a pálya még nagyon vizes volt. Az eltolt időmérő miatt 15 percesre redukálták az edzést, így nem sok időnk volt gyors kört futni. Amíg állt a víz a pályán a kis Renault-val nagyon előkelő pozícióban tanyáztam, az abszolút 4-5. helyen, a Renault-k között pedig toronymagasan vezettünk, így gumispórolás miatt hamarabb is befejeztem az időmérőt, ami a száradó pálya miatt az abszolútban néhány helyes visszalépést jelentett. Így is sikerült nagyon sok erősebb autót megfogni. Abszolút 9 és kategória 1. helyen zártuk a hétvége második időmérőjét. Nagyon örültem és hittem, hogy most a futamon lesz esélyünk szépíteni. Autó jó kategória társak sokkal hátrébb simán meg lehet a győzelem. Egésznap vártam a versenyt, közben sütött a nap leszakadt az ég, senki nem tudta, hogy mit hoz majd a vége. Én az esőnek örültem volna, de a száraz körülményt se éreztem problémának. Mind a két körülményre nagyon jó beállítást találtunk. Végül száraz lett az időjárás, délután 5 órára. Eddig minden szép és jó volt, felálltam a rajtrácsra, a srácok még guminyomást ellenőrizték majd az egyperces tábla után motor be, és vártam a felvezető kört. Elindult a mezőny én is szépen elakartam indulni meg is mozdul az autó, és amikor ráléptem a gázra egy reccsenést hallottam… Ekkor már tudtam baj van. A motor nem állt le, váltottam kétszer, háromszor a váltóval, és éreztem nincs hajtás. Eltört a féltengely. Utolsó gondolatomban még megpróbáltam a hajtáslánccal legurulni, de ezek az autók nem erre lettek kitalálva, hogy egy kerék hajtással is menjenek, így szomorúan, de el kellett fogadnom pont nélkül maradtunk erre a futamra, ami ilyen kemény bajnokságban nagyon nagy érvágás a bajnokság befutójában.

Következő futam a Hungaroringen lesz október 10-12-én. Addig az autót megcsináljuk, átnézzük és támadni fogunk! Nem olyan fából faragtak, hogy feladnám, szóval nem adjuk fel! Jelenleg őrizzük a bajnoki 3. pozíciót és szeretném, ha év végére meg is maradna. Mindent meg fogok tenni a csapatért az utolsó három futamon. A Hungaroring az egyik kedvenc pályám, október már elég szeszélyes időjárás szempontjából, így roppant izgalmas futamokra van kilátás. Aki teheti és ideje engedi, mindenképp látogasson ki, én mindent megteszek majd, hogy izgalmas legyen a bajnokság végkimenetele.

A két hónapos szünet után a Slovakiaringen folytatódott a bajnokság, azzal a célkitűzéssel, hogy megerősítsük a dobogóért folytatott helyünket.

A pénteki időmérőn sikerült a kategória első helyét elcsípni a szombat reggel kezdődő első futamra. Egy elrontott rajtot követően sokan megelőzték Papp Arnoldot, de később áthámozta magát az ellenfelein. Majd a verseny felénél safety car mögé sorakozott a mezőny, mivel olaj került a pályára. A biztonsági autó kijövetele után folytatódott a harc, a dobogó első fokáért, majd az utolsó kör, utolsó kanyara előtt az egyenes végén, a második helyen autózó versenyzővel koccant. De így is győzelmet ünnepelhettünk. Mind a két pilóta a célba tudott érni, akik nagyon sportszerűen meg tudták beszélni a történteket. Sajnálatos módon azonban, mivel Arnie a Safety car bejövetele előtt a sárga zászlónál előzött, később 25 mp-es időbüntetést kaptunk, így a 3. helyen végeztünk. De mindenképp büszkén viselte a csapat, ugyanis a verseny tempóban mégsem tudta senki vissza előzni Papp Arnoldot.

A szombati délutáni időmérőt vasárnapra halasztották, a felhőszakadás miatt. Mivel vasárnap is esős körülmények uralkodtak, így az időmérőre Arnie örömére felkerültek az eső gumik. Ekkor több mint 30 mp-cel verte a kategória társait. Az abszolut 9. helyről várhattuk a 2. futamot. Nem volt velünk a szerencse. Még a felvezető kör kezdeténél meghibásodott az autó. Így korai búcsút kellett vennünk a futamtól.

- Hajói Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!