Kígyózó út és járdányi erő Nyíregyházán

Az orosi Füzes utca is aszfaltborítást kapott
Az orosi Füzes utca is aszfaltborítást kapott - © Fotó: Sipeki Péter
Nyíregyháza – Milliárdos úthálózat-fejlesztés Nyíregyházán, fejlődik a közúti infrastruktúra is a megyeszékhelyen.

– Nagyon dinamikus előrelépést tudunk elérni ebben az évben a közúti infrastruktúrafejlesztésben. Elmondható, hogy nem a bőség zavarában, hanem a bőség kosarában vagyunk. Kígyóznak az aszfaltutak, épülnek a járdák. Nem állunk meg, folytatjuk jövőre is, hiszen tervezési szakaszban van a Család és a Szalag utca találkozásánál létesülő körforgalom, nemsokára kezdődik a Semmelweis és a Törzs utca metszetében a körforgalom építése, és hasonló lesz a Korányi Frigyes utca és a Csaló köz kereszteződésében. Ezek mind balesetveszélyes és a forgalom folyamatosságát gátoló szakaszok – taglalta dr. Kovács Ferenc polgármester, majd megindokolta az újítások szükségességét:

Nem a bőség zavarában, hanem a bőség kosarában vagyunk.” dr. Kovács Ferenc

Nem általános jelenség

– Nő a személykocsi-forgalom, épülnek az új lakások, nekünk is fel kell zárkóznunk a közmű-, és kiemelten a közúti infrastruktúrával. Jelentős, több évtizedes hátrányban, lemaradásban voltunk. Azt remélem, hogy a jövő év végéig mindenki azt fogja érezni Nyíregyházán: új szakasz kezdődött a város életében.

– Összesen 52 utcát érint az útépítési és az útfelújítási program. Önkormányzati és pályázati forrásból 16 új utat építünk és 36 utcában, illetve útszakaszon lesz teljes körű útfelújítás vagy nagyfelületű útjavítás. A fejlesztés a korábbi években megkezdett program folytatása. Az utóbbi években 58 nyíregyházi földút kapott aszfaltburkolatot, erre több mint bruttó 2 milliárd forintot fordítottunk.

– Egyáltalán nem általános jelenség Magyarországon, hogy egy városnak két körgyűrűje van. A nagykörút hátralévő részének négysávosításához elkészült a tervezési tender, a kivitelezést jövőre indítanánk, és ha minden jól alakul, akkor 2020 szeptemberéig bezárulhat a nagykörút. Javában épül a nyugati elkerülő, ami két év múlva már Nyírszőlősig ér el, később pedig a keleti elkerülőig folytatódna – mondta dr. Kovács Ferenc polgármester, majd hozzátette:

– Fontos stratégiai pont az úgynevezett intermodális csomópont megépítése. Ez is a tervezési szakaszban van: látványosan átépül a vasút­állomás környéke, ott lesz a buszpályaudvar, és egy 200 férőhelyes mélygarázs is készül.

– LTL –


Következetes koncepció

– Nyíregyházán közel 60 kilométer a kerékpárút-hálózat nagyságrendje. A Sóstóhegyi úti kerékpárút építésénél a nyomvonalba eső közművek kiváltása tart. A vasútállomástól a víztoronyig az Arany János utcán is létesül kerékpárút, és megújul a Nyírpazonyig vezető szakasz is. Mindez a következetes koncepció eredménye. Sokan érezhetik úgy, hogy most nagy a felfordulás a városban, de ez elkerülhetetlen a fejlődésért. Ha elkészülnek a közúti beruházások, újabb jelentős előrelépéssel kalkulálhatunk.








hirdetés