Kilenc díjat nyert a demenciakutatást segítő játék

Budapest – Kilenc díjat nyert a Sea Hero Quest elnevezésű, demenciakutatást segítő mobiljáték a Cannes-i Nemzetközi Kreativitási Fesztiválon (Cannes Lions International Festival of Creativity).

A fesztiválon a játék egy arany, öt ezüst és három bronz Oroszlán-díjat érdemelt ki. A Sea Hero Quest a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi legújabb kampányának a tárgya – közölte a vállalat kedden az MTI-vel.

A mindössze pár héttel ezelőtti megjelenés óta a játék letöltéseinek száma elérte az 1,6 milliót. A mezőnyben a magyarok több mint 130 ezer letöltéssel közvetlenül az Amerikai Egyesült Államok után állnak, nagyjából egy szinten Nagy Britanniával. A közösen elért játékidő több mint 30 évet tesz ki, ezzel 4500 évet is meghaladó hasonló jellegű laboratóriumi kutatás eredményeit sikerült létrehozni. Az emberek térbeli tájékozódásáról végzett korábbi vizsgálatok ugyanis legfeljebb 600 résztvevővel folytak, ezért a saját területén ez az adattömeg minden korábbit felülmúl.

Jelenleg világszerte több 47 millió ember küzd demenciával, a becslések szerint ez a szám 2050-re 135 millióra fog nőni. Sok demenciával élő ember számára az egyik első tünet a térbeli tájékozódás romlása. A játékot széles körben az egyik kulcsfontosságú lépésnek tekintik a demenciát okozó betegségek új diagnosztikai tesztjeinek kidolgozásában.

– MTI –








hirdetés