Kis és Kristóf is feladta, Palik és Szalay még versenyben

Kis és Kristóf is feladta, Palik és Szalay még versenyben
A Kis Sándor – Czeglédi Péter és a Kristóf Márton – Simon Péter duó is feladta a 29. Dakar Rali küzdelmeit. Palik László és Szalay Balázs még versenyben van. A Palik-Darázsi duó a 68., a Szalay-Bunkóczi páros pedig az 52. helyen ért be. Az első a spanyol Sainz lett, így tovább növelte előnyét összetettben.

Lendületes pályát jelöltek ki szerdán a Dakar-rali rendezői a mezőny számára, ugyanakkor aki nem volt fegyelmezett a sziklás, köves terepen, bizony nagyon megjárhatta. Szerencsére a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős Opel Antarája nagyobb sérülés nélkül megúszta a napot: az egyik sziklán elveszett ugyan a díszrács, és a nagy porban Maurizio Traglio nem látta, hogy Szalay el akarja engedni őt, úgyhogy hátulról nekiment, de szerencsére csak a lökhárító horpadt be egy kicsit.

A szakasz elején jó tempót diktált a páros – előzni nagyon nem lehetett az átláthatatlan portól, de Szalayék ott vonatoztak a többiek mögött. Aztán körülbelül a pálya huszadik kilométerénél elkavarodtak, és mire visszataláltak a helyes útra, Szalay kiesett a ritmusból, és sokáig nem talált rá újra. Az utolsó száz kilométeren már megint minden rendben volt, kivéve a fent említett koccanást, de ez benne van az autósportban.

Lehetett volna gyorsabban menni ezen a szakaszon, de nagyon sokszor kellett kiszáradt folyómedreken áthajtani, és ezek teljesen kiszámíthatatlanok – mondta Szalay. – Nem akartam, hogy az egyik esetleg úgy megdobja az autót, hogy valami baja legyen. Holnap átérünk Mauritániába, és mindenki tudja, hogy ott az eddiginél sokkal nagyobb feladatok várnak ránk, így hát nem akartam rizikózni, a lehető legjobb állapotban szerettem volna behozni az Antarát a célba

Ez sikerült, és Szalaynak az eredményre sem lehet panasza: a szakaszon az 52. helyet szerezte meg, az összetettben pedig a 43. helyen áll.

A Mol által támogatott csapat motorosai közül Jaroslav Katrinak a 18. helyen ért célba, és az összetettben már a 15. A szlovák pilóta elmondta: a pálya nagyon nehéz, még a tavalyinál is sokkal nehezebb, és a maratoni táv második napján már nagyon elfáradt. A sok por miatt veszélyes volt a pálya, ráadásul lelkileg is nagyon megviselte a keddi szakasz. Ő volt ugyanis az első, aki odaért a dél-afrikai Elmer Symons balesetéhez, ő nyomta meg a vészjelző gombot, ő jelezte a rendezőségnek, hogy nagy baj van. Nem mozdította a 29. éves pilóta testét, nehogy tovább rontsa a helyzetet, megvárta a helikoptert, és amikor megtudta, hogy a versenyzőtársa meghalt, attól kezdve nagyon visszavett a tempóból.

Szerdán is a tőle telhető legnagyobb óvatossággal kezelte a motort, így is esett egy kisebbet, amitől bedagadt a jobb kézfeje, de nagyobb baja nem esett.

A másik cseh motoros, Ivan Jakes a szenzációs 22. helyen ért célba a szakaszon, azt mondja, semmi gondja sem volt.

Kátai Péter tartotta a keddi pozícióját, a szakaszon a 39., az összetettben a 37. Egy kicsit fájlalja a jobb kezét, amelynek kisujja körülbelül két hónapja, a hatnapos enduro-világbajnokságon tört el, de azt mondja, ez nem akadályozza a folytatásban. A szakaszon nagyon nagy por volt, úgyhogy Kátai úgy döntött: azért, hogy egy-két perccel gyorsabb legyen, nem érdemes kockáztatni. Csak a motort tenné ki veszélynek. Így is első defekttel zárta a napot.

Kis Sándor és Czeglédi Péter a sivatagban töltötte az éjszakát, mivel az autó váltóját javították. Miután befejezték a javítást elindultak, de a 60. kilométer körül gödörbe hajtottak, és megrekedtek. Egészen reggel hatig várták az utolsó, úgynevezett söprögető autó megérkezését, hogy kihúzza őket. Addig a környező bokrokat gyújtották meg a vadállatok távoltartása miatt. Az incidens után újra elindultak, de nem sokkal később kigyulladt az autójuk, és az oltás miatt nem értek be időben, így fel kellett adniuk a versenyt. A Kristóf-Simon duó autója megállt a sivatagban, így nem tudták tovább folytatni a küzdelmeket.

Dakar Rali, 5. szakasz, autósok:
1. Sainz (spanyol) Volkswagen 3:36:39
2. Peterhansel (francia) Mitsubishi 3:37:09 + 30
3. De Villiers (dél-afrikai) Volkswagen 3:38:20 + 1:41
4. Alphand (francia) Mitsubishi 3:40:56 + 4:17
5. Roma (spanyol) Mitsubishi 3:41:11 + 4:32
6. Chicerit (francia) BMW 3:41:42 + 5:03
7. Souza (portugál) Volkswagen 3:43:36 + 6:57
8. Miller (amerikai) Volkswagen 3:44:17 + 7:38
9. Rousselot (francia) Nissan 3:46:49 + 10:10
10. Maszuoka (japán) Mitsubishi 3:49:09 + 12:30
…52. Szalay Balázs Opel 4:37:56 + 1:01:17
…68. Palik László Nissan 4:55:37 + 1:18:58

Összetett állás, autósok:
1. Sainz (spanyol) Volkswagen 9:17:11
2. De Villiers (dél-afrikai) Volkswagen 9:19:06 + 1:55 perc
3. Souza (portugál) Volkswagen 9:21:31 + 4:20
4. Roma (spanyol) Mitsubishi 9:28:55 + 11:44
5. Maszuoka (japán) Mitsubishi 9:30:00 + 12:49
6. Alphand (francia) Mitsubishi 9:33:21 + 16:10
7. Schlesser (francia) Schles-Ford-Raid 9:35:31 + 18:20
8. Chicerit (francia) BMW 9:35:39 + 18:28
9. Peterhansel (francia) Mitsubishi 9:41:12 + 24:01
10. Miller (amerikai) Volkswagen 9:59:05 + 41:54
…37. Palik Nissan 12:23:06 + 3:05:55
…44. Szalay Opel 12:37:02 + 3:19:51








hirdetés