A McDonald’s új állategészségügyi elvárásokat fogalmazott meg globális piaci felé

Budapest – A McDonald’s a csirkehús-beszerzésekre vonatkozóan új állatjóléti és állategészségügyi elvárásokat fogalmazott meg, amelyeket egy magyar beszállítója, a Master Good csoport részeként működő Baromfi-Coop Kft. tavaly óta már a gyakorlatban is alkalmaz – közölte a McDonald’s Magyarország pénteken az MTI-vel.

A magyarországi McDonald’s a most bejelentett vállalásokat megelőzve fejlesztette beszállítói hálózatát. Ennek köszönhetően 2016-ban, Európában elsőként a Baromfi-Coop Kft. által üzemeltett baktalórántházai broilertelep nyerte el a McDonald’s csirkehús-beszállítói között a mintagazdaság minősítést.

Felidézték, hogy a baktalórántházai fejlesztés célja egy olyan modern és innovatív gazdaság felépítése volt, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a fenntarthatósági elvárásokra, mint a biodiverzitásra, az energiafelhasználásra, a hulladékgazdálkodásra, az állategészségügyre és az állatjóléti szempontokra, valamint a szociális- és emberi erőforrás-felhasználásra. Ezáltal a Baromfi-Coop-nál olyan higiéniai, állatjóléti és az állatok komfortérzetét szolgáló beruházásokat hajtottak végre, amelyek európai és világviszonylatban is piacvezető megoldások.

A McDonald’s közleménye szerint az új állatjóléti és állategészségügyi elvárásokat vezető nemzetközi piacain 2024-ig valósítják meg, a beszállított csirkehús-alapanyagok 70 százalékát érintik majd.

Kiemelték: a magyarországi McDonald’s éttermekben felhasznált alapanyagok egyharmada magyar beszállítóktól érkezik. Példaként a csirkehús mellett a paradicsomot, a salátát, a hagymát, a tojást és a mézet említették.

Arról is beszámoltak, hogy a nemzetközi cég belföldi beszállító partnerei 2011-2014 között 68 milliárd forint értékben exportáltak Európa 21 országának McDonald’s éttermeibe, 2014-ben a McDonald’s beszállítói a magyar élelmiszerexport több mint 1,3 százalékát adták.

A McDonald’s Európában 38 országban 8000 éttermet üzemeltet, 425 000 embernek ad munkát és több mint 15 millió vendéget szolgál ki naponta. Magyarországon 1988-ban nyílt az első étterme, a jelenleg működő 89 egységében dolgozó több mint 5500 munkatárs évente átlagosan 80 millió vendéget szolgál ki.

Korábbi közlés szerint az amerikai gyorsétteremlánc adózott eredménye 1,88 milliárd dollár, részvényenként 2,32 dollár volt a harmadik negyedévben a tavaly azonos időszaki 1,28 milliárd dollár, részvényenként 1,50 dollár után. A vállalat forgalma 10,4 százalékkal, 5,75 milliárd dollárra csökkent.

Az Észak-kelet Magyarországon működő Master Good cégcsoport, amely integrált takarmány-termeléssel, baromfitenyésztéssel, keltetéssel, broiler hízlalással és feldolgozással foglalkozik 100 százalékban a Bárány család tulajdona. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Baromfi-Coop Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele a 2016-os üzleti évben több mint 54,54 milliárd forint volt, 9,18 milliárd forinttal haladta meg az előző évit. A cég tavaly 2,57 milliárd forint adózott nyereséggel zárt, ami 186,16 millió forinttal maradt el a társaság 2015-ös eredményétől.

– MTI –



Kisvárda.
SZON.HU






hirdetés