Kóka az autópálya-bizniszről

Budapest – Az autópálya-építő cégek számos felesleges beruházást valósítottak
meg a sztrádaépítések során. A lényegében ötszereplős autópálya-építő piacon
nincs valódi verseny – nyilatkozta Kóka János gazdasági miniszter.

Az elmúlt négy évben az indokoltnál jóval drágábban az autópályák, a százmilliárdos
nagyságrendű pazarlásért egyelőre senki sem felelős – írta a Népszabadság a
gazdasági miniszterrel készült interjúban.

Az M7-es kőröshegyi völgyhídjának pilléreibe liftet terveztek, a Balatonszárszó-Ordacsehi
szakaszon tulajdonképpen felépült még egy autópálya, annyira szélesre tervezték
az útpályát és tartozékait. Ezenkívül 300 méterenként épült egy-egy átjáró,
van, ahol egyetlen tulajdonos két földrészét köti össze.

Kóka János gazdasági miniszter szerint a tárcának sikerült elérnie, hogy a
műszaki egyszerűsítésekről szakmai konszenzus alakult ki a kivitelező cégekkel.
Ennek köszönhetően nagyjából 20 százalékkal olcsóbbá váltak a fejlesztések az
elmúlt három évben.

Kóka üdvözli a Gazdasági Versenyhivatal tevékenységét, amely feltárta a sztrádaépítő
cégek közötti kartellezést, áregyeztetéseket. A miniszter szerint kulcskérdés,
hogy valódi verseny alakuljon ki a kivitelező cégek között.

A miniszter elmondta: szerinte a közbeszerzési eljárások mindegyike jogszerű
volt, kivéve a Fidesz-kormány néhány ügyletét. De szerencsére azok az emberek
már nem dolgoznak a hivatalban – tette hozzá.

Kóka János szerint jó ötlet a nyertes pályázatok részletes árajánlatának nyilvánosságra
hozatala. A miniszter annak a reményének adott hangot, hogy a jelenlegi 6-8
cég helyett 10-15 cég pályázhatna a jövőben.








hirdetés