Kóka: még dolgoznak a gázár-kompenzációs rendszeren

Az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai Bizottsága 13:11 arányban támogatta Kóka János miniszteri kinevezését kedden. A gazdasági és közlekedési tárca élére jelölt politikus azt mondta: dolgoznak egy igazságosabb és a költségvetést “nem túlterhelő” gázár-kompenzációs rendszeren. Ennek bevezetésének idejét azonban nem közölte Kóka János.

Az ügyvezető és leendő gazdasági és közlekedési miniszter beszélt a közlekedési vállalatok fejlesztéséről, ezen belül a MÁV átalakításának szükségességéről, a MÁV Cargo privatizációjának előkészítéséről és a minisztérium átalakításáról is. Kóka János azt mondta, nem felügyelni, hanem irányítani akarja a minisztériumot.

A jelenlegi Informatikai és Hírközlési Minisztériumot is magába foglaló GKM-ben 3 államtitkárral dolgozik majd együtt. Egy-egy államtitkár felel majd a gazdaságfejlesztésért, az infrastruktúráért és a nemzetközi gazdasági kapcsolatokért. A miniszter elmondta azt is, a tárcánál 70 helyett 25 főosztály dolgozik majd. A tervek között szerepel a minisztérium 800 fős aparátusának csökkentése először 600, majd 400 főre.

A miniszter a fideszes Matolcsy György kérdésére elmondta, a radikális adócsökkentést nem látja járható útnak. Szerinte a kiadások visszafogására és a bevételek növelésére van szükség most az országban. Szintén kérdésre válaszolva Kóka János azt mondta, már megkezdődött egy igazságosabb, a költségvetést “nem túlterhelő” gázár-kompenzációs rendszer kidolgozása. Közölte azt is: szerinte az autópályák helyett több helyen a gyorsforgalmi utakat kell fejleszteni. “Sok helyen 2×2 sávra van szükség” – tette hozzá a miniszterjelölt. Emellett fontos a körforgalmak és a elkerülő utak fejlesztése is.

A gazdasági minisztériumba olvadó informatikai területről Kóka János azt mondta, az egyik legfontosabb feladat a szélessávú internet-hozzáférés gyorsítása.








hirdetés