Kormányablak az állomáson is

Akt.:
Kormányablak az állomáson is
© Fotó: Sipeki Péter
Nyíregyháza – Több mint 1500 ügytípust intézhetnek egyablakos rendszerben az ügyfelek.

A mozdonyok kürtje, az utastájékoztató jól ismert hangja adott különleges zenei aláfestést a hétfői átadásnak, amin nincs mit csodálkozni, mert a megyeszékhelyen az új kormányablakot a vasútállomás épületében alakították ki, és kedd reggeltől már az ügyfeleket is fogadják.

Felkészült szakemberek

– Újabb fontos állomásához érkezett a megyei kormányhivatal – fogalmazott a helyhez illően Román István megyei kormánymegbízott –, hiszen Nyíregyházán most a harmadik kormányablakot itt a vasútállomáson nyithatjuk meg, ahol több mint 1500 ügytípust intézhetnek az ügyfelek. – A megyében már működő 22 kormányablakban tavaly több mint 802 ezer ügyet intéztek el az állampolgárok, s ezek negyedét a két nyíregyházi ügyfélszolgálaton. A hatékonyabb, gyorsabb ügyintézés érdekében indokolt volt újabb ügyfélszolgálat nyitása, amivel közelebb kerülünk az itt élőkhöz, de azokhoz is, akik az ország bármely pontjáról érkezve hivatali ügyet szeretnének intézni. A megyei kormányhivatal vezetője elmondta, a kormányablakok fejlesztése nem áll le, új irodák nyílnak, és egy mobil kormányablak is szolgálatba állhat a jövőben.

– A kormány célja volt a jó állam megteremtése, s ehhez az egyének, közösségek, vállalkozások igényeihez kellett igazítani a közigazgatást is, hogy korszerű körülmények között, gyorsan, hatékonyan, akár a munkaidőn túl, a lakóhelyükhöz legközelebb tudják az ügyeiket intézni – fogalmazott dr. Szabó Tünde államtitkár. Kitért arra is, a hivatal kevés, ha nem elhivatott és elkötelezett dolgozók várják az ügyfeleket, a megyében ilyen szakemberek segítik az ügyek intézését. Erről szólt dr. Danku Csaba helyettes államtitkár is, aki utalt rá, 2010 előtt egy bonyolult, bürokratikus, átláthatatlan közigazgatási rendszerben kellett az állampolgároknak eligazodniuk. A gyökeres változásoknak, a kormányablakok hálózatának köszönhetően ügyfélbarát, elérhető és átlátható struktúra alakult ki, ahol lelkiismeretes, jól felkészült szakemberek várják az állampolgárokat.

Jó állam az állomáson is

– Még 2012-ben indult el a kezdeményezés, hogy a megyeszékhelyek vasútállomásain, és a kiemelt vasúti csomópontokban kormányablakokat alakítsunk ki – említette Pál László, a MÁV stratégiai igazgatóhelyettese, hozzátéve: Nyíregyháza az egyik legnagyobb vasúti csomópont, napi ötezer utas fordul meg itt. – A jó állam a nyíregyházi állomáson is jelen van – fogalmazott dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő, s emlékeztetett rá, 2014-ben hangsúlyozták: a megyeszékhely állomásán is szeretnének kormányablakot nyitni. – Ennek a beruházásnak mindenki örülhet, hiszen a legközelebb hoztuk a környéken élőkhöz az integrált ügyintézést, s így a másik két ügyfélszolgálatot tehermentesíteni lehet – hangsúlyozta dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.

KM








hirdetés