Köznevelési kerekasztal – Intézményvezetőket tájékoztatott a szakmai munkáról Sipos Imre

Budapest – A köznevelési kerekasztal munkacsoportjaiban zajló szakmai munkáról tájékoztatott intézményvezetőket a köznevelésért felelős helyettes államtitkár kedden Budapesten, A jövőért, gyermekeink oktatásáért című országos igazgatói konferenciasorozat előadásán.

Sipos Imre elmondta: a köznevelési kerekasztal azzal a céllal jött létre, hogy megszólítsanak minden, a köznevelésben érintett szereplőt és nyitottabbá tegyék az államtitkárság kommunikációját.

A helyettes államtitkár kiemelte, a köznevelést érintő munkát az elmúlt hetekben két kulcsszóval lehet jellemezni: strukturáltság és nyitottság. “Egyrészt strukturáltan összegyűjtöttük azokat a feladatokat, amelyek valóban mindannyiunkat érintetnek, másrészt leképeztünk egy olyan nyitott struktúrát”, amelyhez minden érintett tud csatlakozni a diákoktól a különböző szakmai szervezeteken át a tudomány képviselőiig. Hozzátette: a plenáris üléseken, illetve a munkacsoportok ülésein több mint hatvan szakmai szervezet vett részt.

A pedagógusképzéssel és -továbbképzéssel foglalkozó munkacsoport munkájáról szólva ismertette: a javaslatok között szerepelt az osztatlan tanárképzésben az egységes képzés megteremtése, továbbá hogy fogalmazzanak meg “érthető üzenetet a tanári pályát választóknak”.

Felvetődött igényként a pedagógiai, pszichológiai és módszertani tárgyak súlyának növelése, amire “sokan mondják, hogy szükséges, de nem a mostani rendszerben” – közölte. Szó volt továbbá a tanárképzés gyakorlati jellegének erősítéséről és gyakorló iskolák szerepéről a képzésben, valamint az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának szorosabbá tételéről – fűzte hozzá.

Sipos Imre elmondása szerint a munkacsoportban vita van arról, hogy el lehet-e dönteni egy alkalmassági vizsgával a pályaalkalmasságot.

A pedagógusok továbbképzéséről elmondta: az államtitkárság álláspontja az, hogy a felsőoktatási intézmények vállaljanak nagyobb szerepet a továbbképzésben.

– MTI –








hirdetés