Szélmalomharcot vívnak a törpékkel

A közgyűlés résztvevői
Kocsord – A kocsordi egyesület tavaly is csapdázott, valamint a versenyeken kifogott törpéket összeszedték.

A még változékony időjárást használják ki arra a horgászegyesületek, hogy megrendezzék az év elején az elmúlt esztendőt értékelő közgyűlésüket. Az elmúlt vasárnap a kocsordi Kraszna Horgászegyesület is megrendezte tanácskozását.

Sok halat telepítettek

– E közgyűlést a szokott érdeklődés mellett, a tagság 40 százalékos részvételével rendeztük meg – tájékoztatta szerkesztőségünket Jakab János, a civil szervezet vezetője. – Tavaly alapításunk 40. évét ünnepeltük, úgy gondolom, a jubileumhoz illő, méltó évet zártunk. Rekordmennyiségben sikerült halat telepíteni a tavunkba: 58 mázsa 3 nyaras és 5 mázsa kétnyaras ponty talált új otthonra, továbbá telepítettünk süllőivadékot és keszeget is a vízbe. A telepítéskor az a cél vezérelt bennünket: többféle hal legyen a tóban, hogy egész évben lehessen horgászni. Sajnos, ennek a kritériumnak a törpeharcsa igyekszik legjobban megfelelni. Senki sem kedveli, mert egyrészt nem süthető méretűek, másrészt szúrósak is. A számukat ugyan csökkentettük, de néha szélmalomharcot vívunk, mivel gondos szülők, és védik az utódaikat. Csapdáztunk, és mindegyik horgászversenyen összeszedtük a kifogott törpéket.

– A fogási eredményeinkről még nincs összesített adatunk, mivel a fogási naplókat február végéig kell leadni, de láttunk olyan naplót, amelyikben 100 kg kifogott hal szerepelt. Azt mondtuk: ha ezt a mennyiséget elfogyasztja a család, akkor jelentősen hozzájárul az 1 főre jutó halfogyasztás növeléséhez. Érkezett javaslat a nemes hal darabszámának növelésére, de ezt az ötletet nem fogadtuk el. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy a horgászrendünkben engedélyezett kifogható halmennyiség értéke akár a duplája is lehet a területi engedély árának, így nem célszerű a növelés – folytatta Jakab János.

– Beszámoltunk arról is, hogy tevékenységünk nem csak a horgászatra korlátozódik, vannak a horgászversenyek mellett más jellegű rendezvényeink is. Ilyen például a majális, amely nemcsak a horgászoknak szól, részt vesznek rajta a helybeliek mellett vendégek is. Jönnek ismerősök és barátok többek között Hollóházáról, Ópályiból, sőt, még Csepelről is. Folyamatosan nagy hangsúlyt fektetünk az utánpótlásunkra is. Tavaly is rendeztünk gyermeknapi horgászversenyt, horgásztábort, s részt vettünk a Horgász ötpróba versenyen is. A rendezvényeinkre igénybe vettük a MOHOSZ és a megyei szövetség támogatását is.

Növelni a tagság aktivitását

– Jó kapcsolatot ápolunk a helyi önkormányzattal és a helyi civil szervezetekkel. Döntöttünk a 2019-es feladatokról is. Sok verseny lesz az idén a tavunkon, ehhez kértük tagságunk hozzájárulását. Szeretnénk növelni a tagok aktivitását, hogy minél többen vegyenek részt a környezet megóvásában, a tó karbantartásában. Részt vett a közgyűlésen Virágh Imre megyei elnök is, aki tájékoztatta a tagságot a MOHOSZ és a kormány megállapodásáról, az országos és megyei horgászlétszám alakulásáról. Földi István polgármester is megígérte az önkormányzat támogatását. Szilágyi Imre a versenyek kedvező hozadékáról mondott el néhány gondolatot.