2020.08.18. 17:30
400 tonnás baleset Nyírbátorban
Tolltolvajok a Svájci-lakban, halálos mákgubófuvar Nyírmeggyesen. Felidézzük, miről írt a Kelet-Magyarország évtizedekkel ezelőtt ezen a napon.
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
1960. augusztus 18., csütörtök
Hídépítés Tunyogmatolcsnál
Tunyogmatolcsnál a Szamos felett dolgoznak a hídépítők. A Szamos hídja még a háború pusztításainak esett áldozatul. A háború után ideiglenesen fából készült el a két oldal feljárati szakasza. A nagy forgalmú, közös vasúti és közúti hidat igen megrongálta az elmúlt 15 esztendő, s így szükségessé vált az átépítése.
A közel 7 millió forintos költséggel készülő híd ezután is megoldja a vasúti és közúti forgalmat, de a faalkatrészek helyett teljesen vasból készítik el. A munka érdekessége, hogy a két feljárati szakaszt a régi híd mellett cölöpökre építik fel, s amikor elkészül, egyszerűen a helyére húzatják. Jelenleg autódaruval oldják meg az egyes vasalkatrészek beállítását, így csak igen rövid időre áll meg időnként a forgalom.
A munka jó ütemben halad, s valószínű, hogy október elején sor kerül a Kocsord felőli oldal helyrehozására.
1970. augusztus 18., kedd
Halállal végződött a mákgubófuvar Nyírmeggyesen
Mákgubót szállított stráfkocsival a nyírmeggyesi Kistagdűlőből Sz. L. fogatos, nyírmeggyesi lakos. Segítőként vele ment G. B. nyugdíjas.
A tsz-major előtti dűlőúton egy zökkenőnél G. B. leesett az egy méter magasra rakott zsákokról és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy kórházba szállítás után belehalt sérüléseibe. A felelősség megállapítására a vizsgálat folyamatban van.
1990. augusztus 18., szombat
400 tonnás baleset Nyírbátorban
Baleset történt augusztus 16-án a Nyírbátori Növényolajgyárban, ahol egy 1965-ben épült vasbeton magtároló siló egyik cellája leszakadt, s mint egy ajtó engedett utat a benne tárolt közel 400 tonna idei repcemagnak. Amint azt a növényolajgyár igazgatójától megtudtuk, a tárolt magból közel 300 tonna ömlött ki a földre. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy személyi sérülés nem történt, mindössze a siló mellett lévő vasúti mérlegbódét temette maga alá a kizúduló több száz tonnányi mag.
A szakértők a gyár vezetőinek hívására azonnal a helyszínre siettek, és kutatják a baleset okait. A szakértők elsőrangú feladatnak a levált betonrész mihamarabbi eltávolítását tartják – mint mondják – az ugyanis bármelyik pillanatban leszakadhat, s az egyetlen komoly veszélyt valójában ez jelentené. A könnyűnek egyáltalán nem mondható művelet elvégzéséig óvintézkedéseket léptettek életbe, a siló közvetlen környékét lezárták, ember annak közelébe nem mehet.
Az okok kutatása megkezdődött, s a gyár területén található, a meghibásodott cellával egy időben épült valamennyi siló állapotát is felülvizsgálják majd a szakemberek.
Tolltolvajok a sóstói Svájci-lakban
Már tollat is lopnak. Eddig ismeretlen tettesek betörtek a sóstói Svájci-lakba, felhasították a párnák és dunnák huzatát, s a temérdek tollat magukkal vitték. A betörők a zsákmánnyal nem fognak megtollasodni, mert az ellopott tollat a becslések szerint maximum 30 ezer forintért tudják értékesíteni.