Míg ön napozik, a munkagép dolgozik

A Kisar és Tivadar községeket összakötő Tisza-híd kisari oldalán hatalmas gépek partvédelmi munkákat végeznek, ám ez csöppet sem zavarja a fentebb a tivadari fövenyen strandolólat.
A Kisar és Tivadar községeket összakötő Tisza-híd kisari oldalán hatalmas gépek partvédelmi munkákat végeznek, ám ez csöppet sem zavarja a fentebb a tivadari fövenyen strandolólat. - © Fotó: Galambos Béla
Kisar, Tivadar – Partvédelmi, gátfelújítási munkálatok folynak a Felső-Tisza két partján.

Ez a látvány nem az, amire most sokan gondolnának. Nehogy azt higgye bárki is, hogy az új híd munkálatai kezdődtek meg Kisarnál a Tiszán. Egyelőre ugyanis ismeretlen ideig elnapolták ezt a berhuzást, mivel négyszámjegyű – azaz negyerendű – országutat átvezető hídra nem ad az EU támogatást. Így aztán a hozzávetőleg 8 milliárdba kerülő új, a két hídfő arculatát is alaposan megváltoztató acélhíd teljes költségét a magyar költségvetésnek kellene állnia. Erre azonban egyelőre nem várható nemzeti forrás, osztotta meg lapunk kérdésére információit Danó Sándor, Tivadar polgármestere.

A Tisza bal partján elhelyezkedő Kisar községnél a vasbeton híd két oldalán partvédelmi munkálatoka kezdődtek, a tehergépjárműveken érkező köveket helyezi be a töltés víz alatt húzódó alapját megerősítendő a hatalmas lánctalpas munkagép. A Tisza jobb partján lévő Tivadar fölött is partvédelmi beavatkozás indul, a vízmérce közelében lévő két sarkantyút újítja, erősíti meg a vízügyi igazgatósága Tarpától a tivadari hídfőig húzódó gátfelújítási munkák keretében.

Fahíddal kezdődött

Először egy fahíd épült Kisar és Tivadar között 1939-ben, de az 1940 telén levonuló jégzajlás teljesen szétrombolta azt. 1942-ben építették fel az új hidat, melyet 1944 őszén felrobbantottak. A mai vasbeton híd 1972-ben épült.
A híd két oldalán élők az elmúlt időszak során sokat szenvetek a tiszai árvizektől, különösen a mostani híd megépülte után, mivel a híd pillérei miatt összetorlódik a víz, és lelassul a hömpölygő áradat futása.

GB








hirdetés