Milyen divatmárkákra vágyik a magyar?

Giorgio Armani és a Gucci márkás termékeire áhítoznak a világon a legtöbben,
Magyarországon ugyanez a sorrend – állapítja meg az ACNielsen globális felmérése.

Az online felmérés során 42 ország összesen 21 ezer rendszeresen internetező
fogyasztóját kérdeztek meg.

Minden harmadik magyar internet-használó venne Giorgio Armani, Gucci, Chanel
vagy Versace márkájú luxusholmit, ha a pénz nem számítana. Ez az arány meghaladja
az európai átlagot. Az egyedi tervezésű márkás termékeknél a magyarok közül
legtöbben cipőt, majd napszemüveget, illetve retikült választanának. Ebben hasonlítunk
az európai vágyak ranglistájára. Valóban vásárolt már a legdrágább márkákból
a megkérdezett magyarok egyharmada; itt a rangsort a Givenchy vezeti, az Armani,
Gucci és Versace előtt.

A magyarok az európai átlagnál pozitívabban viszonyulnak a divatcikkekhez.
Amíg ugyanis az európai válaszadók 75 százaléka gondolja azt, hogy az egyedi
tervezésű márkatermékek drágábbak, mint amennyit tulajdonképpen érnek, addig
a magyarok csupán 61 százaléka.

A márka által képviselt magas minőség elismerését jelenti a következő vélemény:
a magyar válaszadók csupán 23 százaléka mondja, hogy kizárólag a divatnak hódoló
emberek veszik az egyedileg tervezett nagy márkák termékeit. Sőt, 31 százalék
úgy véli, hogy az egyedi márkatermékek sokkal jobb minőségűek, mint a szokásos
márkák. Viszont a megkérdezettek többsége szerint Magyarországon is, de szerte
Európában is a másolt vagy hamisított márkatermékek minősége elmarad a valódiakétól.

A kutatás egyik nem meglepő eredménye, hogy a világ divatközpontjaiban, Franciaországban,
Olaszországban és az USA-ban a fogyasztók lojálisak saját divattervezőikhez.
A franciák körében az olyan történelmi francia nevek, mint Yves Saint Laurent
– annak ellenére, hogy immár egy olasz divat konglomerátum tulajdona-, Chanel,
Dior és Hermes a legerősebbek. A divatot követő olaszok vágyott márkáinak rangsorában
pedig Giorgio Armani, Prada, Emporio Armani és Versace alkotja az élcsoportot.
Az észak-amerikai vásárlók elsőszámú tervezőjükhöz, Ralph Laurenhez lojálisak.








hirdetés