Minden idők tíz legütősebb mozija

Filmek, amelyek forradalmasították a mozit, alkotások, amikben a készítők mertek újat, valami szokatlant létrehozni, le akarták nyűgözni a nézőt. Párszor egész jól sikerült… Sorrendünk az időben halad, egészen 1977-től.

1. STAR WARS (1977)
A kameramozgást a számítógépes technikával ötvöző eljárás forradalmi volt. Ahogy anno Anne Thompson, a The Hollywood Reporter főszerkesztője nyilatkozta:  – Valószínűleg évekig tartott volna a makettek fényképezése, mire elkészült volna, már valóban ilyen hajók röpködtek volna a fejünk fölött.
2. TERMINATOR 2: JUDGMENT DAY (1991)
A legendás film méltán híres folyékony fém robotja a valósághűségű volt, addig sosem látott effekt. Még Schwarzi fantasztikusan gyenge színészi teljesítménye és tehetségét tükröző grimaszai ellenéreis a film nem véletlenül ett akkora siker és klasszikus, mint amekorra.
3. CLIFFHANGER (1993)
Hogy miért is forradalmi ezen filmecske? Nos talán kevesen tudják, de Stallone egy kötélen lógott, amit utólag radíroztak ki. Innentől kezdve gyakorlatilag mindegy volt, hogy a színész, vagy kaszkadőr valós környezetben, avagy zöld háttér előtt van lencsevégre kapva.

4. JURASSIC PARK (1993)
Ugyanazon év másik kasszasikere és világfelbolygató filmes alkotása. A dínó téma már lógott egy ideje a levegőben, de a Jurassic Park digitális őshüllői mind izomzatukban, mozgásukban, és bőrözetükben addig soha nem tapasztalt valósághűséggel rémísztgették a nézőket.
5. FORREST GUMP (1994)
Amíg a kilencvenes években a legtöbb filmben a digitális trükköket a valóságtól eltérő dolgok megrajzolásához használták, Forrest Gumpban ez fordítva történt. A Kodak Cineon rendszerét használták, digitalizáltak többszáz arrchív kópiát és Gumpot utólag komponálták bele.
 
6.A MÁTRIX (1999) Ez az a film, amiben gyakorlatilag mindent bevetettek a készítők, minden bizonnyal az egyik leglátványosabb mozis alkotás.  
7. A GYŰRÜK URA (2001)
Talán nem is kell külön magyarázni, hogy miért került be listánkba a trilógia. Tolkien mesevilága az ezüstvásznon nyűgözi le a nézőket. Ami azonban ebben a filmben újítás volt, az a tömeget egyénként kezelő program alkalmazása, vagyis úgy tűnik, hogy a masszív tömeg minden egyes eleme külön döntene saját mozgásáról.Ettől voltak olyan forradalmiak a csatajelenetek.
 
8. POLAR EXPRESS (2004)
Robert Zemeckis rendező és csapata több mint 200 kamerát használt egy-egy karakter megfigyelésére egy időben, majd azokat utólag digitalizálták. Ezek az eredti színészi mozdulatok és mimikák adták az alapját a filmnek
 

9. HOLNAPUTÁN (2004)
A film készítőinek nem volt könnyű dolguk, számtalan katasztrófát bemutató filmet legyártott már addigra a hollywoody filmipar. A New Yorkot elpusztító jelenetben például több mint ötvenezer fényképet használtak a metropolisz háromdimenziós másának elkészítéséhez.

10. THE PERFECT STORM (2000)
A Perfect Stormban sikerül a vizet olyanra megalkotni, mint előtte még soha. – A víz egy élő, organikus valami, amit rettentő nehéz szoftverekkel valósághűen ábrázolni- nyilatkozta Andy Maltz, az MPAAS nevű filmes-tudományos csoprottól.

 








hirdetés