Nagy Ízutazás: óriási érdeklődés, pici haszon

Az induló kör már délben és este is teltházas – mondták nem egy étteremben,
amikor asztalfoglalásról érdeklődtünk.

A Napló egyik olvasója szerdán jelezte, hogy kedvenc helye csütörtökön már
biztosan nem tudja fogadni. Közölték vele, hogy ott egy gombostűt sem lehet
majd elejteni, annyian lesznek nélküle is. A szakemberektől azonban azt is megtudtuk,
szükség volt a sikeresnek tűnő akcióra, mert egyre gyérül a forgalom a hazai
gasztronómia piacán.

Visszatérő vendégek?

Amióta az egykori törzsvendégeink nyugdíjba mentek, már nekik sincs miből
rendszeresen étteremben vacsorázni
– panaszolta egy jó nevű belvárosi vendéglő
felszolgálója húsz év tapasztalattal a háta mögött. A Torkos Csütörtök alkalmából
megfaggatott vendéglősök többsége szerint az átlagos magyar családoknak sem
idejük, sem pénztárcájuk nem engedi, hogy rendszeres vendégeik legyenek az éttermeknek.
Mint mondták, pillanatnyi anyagi haszna ennek az egyszeri féláras alkalomnak
kiemelkedő forgalom mellett sem lesz, mert szinte beszerzési áron értékesítenek.

Reméljük, ezúttal azok is beülnek majd egy kellemes vacsorára, akik egyébként
soha nem járnak, és később visszatérnek hozzánk. Ebben mérhető le egy idő elteltével
e kezdeményezés haszna
– vélekedett. – 20 éve még voltak társaságok,
akik szinte minden nap lejártak, mindenki kért egy korsó sört, egy kis harapnivalót,
sokan tisztességesen meg is vacsoráztak. Ma jóformán azokra számíthatunk, akik
egy gyors menüre beugranak ebédidőben. Őket váltják fel hétvégén a családok,
akik nálunk ebédelnek. Persze csak módjával
– folytatta a felszolgáló, aki
egy olyan étteremben dolgozik, amely egyébként is híres hagyományos, magyaros
kínálatáról.

A hazai fogásokat is népszerűsítő Nagy Ízutazás 2006 kampányban való részvételnek
feltétele volt, hogy tájjellegű választék is legyen az étlapon. A kampány bevezetője
volt a féláras csütörtök. Év végéig további – talán kevésbé csábító – rendezvények
várják az érdeklődőket szerte az országban.

M. M.








hirdetés