Nagydíjak után a RabócsiRing

Ficza Ferencnek még fura a murvás szakasz, de a a Mazdát imádja vezetni
Ficza Ferencnek még fura a murvás szakasz, de a a Mazdát imádja vezetni - © Fotó: Borsós László
Máriapócs – Ficza Ferenc a WTCC-sorozat után váltott és a ralikrosszban méretteti meg magát.

Még néhány nap és elstartol az idei ralikrossz szezon. A máriapócsi RabócsiRingen a húsvéti Oláh Gumi Fesztiválon szakágtörténeti verseny előtt állunk, hiszen az országos bajnokságban először rajtol a Mazda MX-5 Kupa.

Mivel a gyorsaságiban széles az aszfalt, meg kell tanulni a határon autózást, magának az autónak a működését.” Ficza Ferenc

Világbajnoki versenyeken

Az új kategóriában minden pilóta ugyanolyan autóval vág neki a pontvadászatnak. A kategória új, ám a mezőny tagjai között ismert versenyzők találhatók.

Úgy mint Hangodi Zoltán, aki korábban a SuperCarsban versenyzett, aztán Szabolcs Róbert Astra bajnok, vagy Gerencsér Dávid, a tavalyi Super 1600-as zóna bajnok.

A legnagyobb durranást azonban a túraautó (WTCC) világbajnokságot is megjárt Ficza Ferenc indulása jelenti. A még csak huszonegy éves pilóta mögött már sok szezon van. Mindössze tizenhat évesen lett a túraautó-világbajnokság betétfutamainak számító túraautó Európa-kupa legfiatalabb versenyzője.

Két szezont nyomott le, a másodikban nyolcadik lett. A WTCC- ben huszadik helyen zárt, majd a TCR-sorozatban indult, 35 nagydíjon állt rajthoz. Elsőként a Maláj, zárásként a Német Nagydíjon és 36 vb-pontot szerzett

– Nagyon tetszik a ­ralikrossz, régóta terveztem, hogy kipróbáljam, csak nem volt rá lehetőség, mert minden időmet elvitte a gyorsasági versenyzés – kezdte érdeklődésünkre Ficza Ferenc. – Szerencsére a ralikrossz pályákon emelik az aszfaltozott rész arányát, ami nekem fekszik. A murva szokatlan, az előző héten mentem először a ralikrossz nyomvonalon. Nagyon tetszett, igaz először a murvával meg kellett birkóznom. A gyorsasági autózásnál is úszik az autó hátulja, ám nem ennyire. Nem is úszhat, mert akkor nincs tempó. Ezek az MX 5-ös Mazdák egyébként nagyon tetszenek, nagy élmény vezetni.

Határon kell autózni

– Mivel a gyorsaságiban széles az aszfalt, meg kell tanulni a határon autózást, magának az autónak a működését. Itt lehet a legjobban, mert megvan minden lehetőség.

– Amennyiben ez megy, onnantól kezdve már csak alkalmazkodni kell a körülményekhez, az útviszonyokhoz, ha a ralikrosszról, a raliról, vagy az autókrosszról van szó.

Köszönet Drive-X Sportnak

– Nagy kedvvel várom a bajnokság kezdetét. A magammal szembeni elvárás az, hogy ha nincs technikai gond, akkor minden futamon (időmérő, elődöntő, döntő) szeretnék a dobogóra állni. Nagy köszönet a Drive-X Sport vezetőinek, akik sokat segítenek abban, hogy nekivághatok a ralikrossz bajnokságnak.

Az autó még új, ám Máriapócs, a RabócsiRing nem ismeretlen Ficza Ferenc számára. Versenyzett már itt, igaz sokkal kisebb négykerekűvel.

– Így igaz, hiszen éveken át gokartoztam, és ahogy a máriapócsi pálya bekapcsolódott a sorozatba, 2003-tól 2007 végéig én is köröztem itt. Az egyik kedvenc pályám volt, remélem a ralikrosszban is így lesz – így a szimpatikus pilóta.

– Mán László –








hirdetés