Nem adják fel a mátészalkai utasok: gyorsabb és jobb vonatokat akarnak

Kállósemjén és Nagykálló között javult a helyzet
Kállósemjén és Nagykálló között javult a helyzet - © Fotó: a szerző
Szabolcs-Szatmár-Bereg – Gyorsabbak a vonatok Mátészalka és a megyeszékhely között, de maradt még tennivaló.

Csökkent a Mátészalka és Nyíregyháza között közlekedő vonatok menetideje, az idén ugyanis 156 millió forintot fordítanak felújításra és karbantartásra a vonalon.

„Április 2-ától a Nyíregyháza–Mátészalka–Zajta vasútvonalon változott egyes vonatok menetrendje. Nagykálló és Kállósemjén között a pálya felújításának köszönhetően rövidültek azok a szakaszok, ahol a vonatoknak lassabban kellett közlekedniük, ezért a vonatok menetideje 24–25 percről 17 percre csökkent” – tájékoztatta lapunkat az örömteli fejleményről a MÁV kommunikációs igazgatósága.

Zsúfoltak és drágábbak a buszok

Nyíregyháza és Mátészalka között régóta probléma a menetidő, eddig átlagosan 1 óra 45 perc volt. Ma már autópályán is közlekedik buszjárat a két város között egyórás menetidővel, gépkocsival pedig az M3-ason 40 perc az 53 kilométeres utazás.

– Örülök neki, hogy csökkent a menetidő – válaszolta érdeklődésünkre Magyar István, aki hétvégente rendszeresen vonattal utazik Mátészalkáról a Nyíregyházi Egyetemre. – A buszokon nagy a zsúfoltság, és 200–300 forinttal drágábbak is a vonatnál – közölte arra válaszolva, miért választja mégis a leglassabb lehetőséget. – Szükség lenne néhány újabb járatra és további felújításokra is – tette hozzá.

Nyáron még lassabb

Egy másik megyénkbeli vasút mentén elégedetlenebbek az utasok – a Debrecen–Mátészalka vonal sorsa évi 825 ezer utast érint, felújítása mégis lekerült az uniós fejlesztések listájáról, helyette fővárosi projektekre költik a pénzt. Nedávnyi Tünde törzs­utasként úgy véli: a 21. században elfogadhatatlan, hogy a 78 kilométeres távot 1 óra 45 perc alatt teszi meg a vonat.

– Az itt élők is megérdemelnék a tiszta illemhelyeket, a Nyugat-Magyarországon közlekedő vonatok kényelmét, és persze, a légkondicionálást – a nyári hőség nem csak a komfortérzetünkre hat, olyankor ugyanis hullámosak a sínek, s még lassabb a közlekedés. A két város között a busz sem jelent alternatívát – részletezte Nedávnyi Tünde, aki azt is elmondta, hogyha az eredeti terveknek megfelelően 1 óra 8 percre csökkent volna a menetidő, sok ismerőse járna Debrecenbe dolgozni.

„A Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka vonalon a vasúttársaság saját forrásból 2017-ben nem tervez felújítási munkákat” – jelezte érdeklődésünkre a MÁV kommunikációs igazgatósága, ám egy mátészalkai civilekből szerveződött csoport minden követ megmozgat, hogy az ügy ne kerüljön a süllyesztőbe.

KM-HP


Gyorsabb közlekedést szeretnének

– A közösségszervezés módszerével igyekszünk közügyeket megoldani: összefogjuk az érintetteket annak érdekében, hogy kiálljanak egy nekik fontos ügyért, és így kikényszerítsük a döntéshozóknál azt, ami a helyieknek fontos – beszélt a Mátészalkaleaks nevében Lintényi Levente Ákos a céljaikról, módszerükről, és hozzátette: eddigi sikereiken felbuzdulva Őrben is létrejött egy hasonló csoport.

– A Mátészalka–Debrecen vasútvonallal kapcsolatban szintén közösségszervezést végzünk, hogy a döntéshozók érzékeljék, sokakat érint az ügy, és valós társadalmi igény, hogy gyorsabbak legyenek a vonatok megyénkben. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, emellett internetes kampánnyal és tömeges levélírással igyekszünk az elmaradt fejlesztés fontosságára irányítani a figyelmet – számolt be a 21 aktív tagot és több száz szimpatizánst tömörítő Mátészalkaleaks erőfeszítéseiről a közösségszervező.



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdetés