Nem csak a testmozgáson és a diétán múlik: 9 trükk a fogyáshoz

Nem csak a testmozgáson és a diétán múlik: 9 trükk a fogyáshoz
© Fotók: Bright Side
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Közhellyé ismételt tény, hogy a sikeres zsírégetéshez elengedhetetlen az egészséges, szénhidrátcsökkentett étkezés, valamint a rendszeres testmozgás. Nem fogunk hazudni, ez továbbra is igaz, de annak érdekében, hogy megkönnyítsük a testsúlyukkal küzdők dolgát, összegyűjtöttünk néhány egyszerűen kivitelezhető trükköt, amellyel hatékonyabbá tehetik a fogyókúrát!

1. Egyél piros tányérról!

Kissé furcsának tűnhet a módszer, de kutatások támasztják alá, hogy piros színű tányérról az ember általában sokkal kevesebbet eszik, mint fehér, vagy kék színűről. Ez valószínűleg abból ered, hogy a piros szín a fejünkben a tiltással, megállással párosul, ezért ösztönösen kevesebb falatot tüntetünk el róla.

2. Igyál magas, vékony pohárból!

Az alkohol, a cukrozott gyümölcslevek és üdítők esetén kifejezetten ajánlott. Tudományosan alátámasztott tény ugyanis, hogy ez az optikai illúzió képes becsapni az agyunkat: 25-30 százalékkal kevesebb folyadékot iszunk, ha magas poharat használunk. Tesztek segítségével azt is bebizonyították, hogy még a profi csaposok is több italt öntenek egy alacsony, széles pohárba.

3. Pakold el a látóteredből az egészségtelen ételeket!

Ha látod, megkívánod: ennyi az egész! Egy fogyókúrázó konyhájában nincs helye sütis doboznak, cseréld le inkább egy gyümölcstálra!

4. Fogyassz több proteint!

Proteindús élelem fogyasztása esetén gyorsabban és hatékonyabban véget vethetünk az éhségérzetnek, így kevesebb kalóriát viszünk be. Egy erre vonatkozó kutatás résztvevői 15 százalékkal növelték a napi proteinbevitelüket, amelynek köszönhetően 440 kalóriával kevesebbet fogyasztottak, és a 12 hetes teszt alatt mintegy 4 és fél kilót sikerült fogyniuk. (Proteinben gazdag élelmiszerek a csirke- és vörös hús, hal, tojás, sajt, bab, túró.)

5. Kezdesz megéhezni? Dobj be egy mentolos rágót!

Amikor még épp csak motoszkál bennünk a gondolat, hogy jó lenne enni valamit, sokat segíthet egy mentolos rágógumi. Kisebb éhségérzet esetén a rágó mentolos íze stimulálja az ízlelőbimbók működését, és megszünteti az evésre irányuló kényszerérzetünket.

6. Tegyél jeget az italodba!

A testünk minden ételt és italt, amelyet elfogyasztunk a saját hőmérsékletére melegít fel. Ez a hőszabályozó folyamat kalóriaégetéssel jár. Minél több hideget eszünk, vagy iszunk, a testünk annál több kalóriától szabadul meg.

7. Aludj többet!

Egy 2013-ban, a Nature Communications magazinban megjelent tanulmány szerint azok, akik 6 óránál kevesebbet alszanak, jóval több kalóriadús ételt fogyasztanak, így könnyebben elhíznak. Próbálj aludni legalább 7-8 órát!

8. Vásárolj egy kisebb méretű ruhát!

Tedd ki, hogy szem előtt legyen, hogy mindig ott lebegjen a cél! Motiváló tud lenni, ha látjuk, miért is küzdünk pontosan.

9. Fogyókúrázzatok együtt!

Fogj össze egy baráttal, vagy csatlakozz egy fogyókúrás klubhoz! Együtt még ez is könnyebb, ezt egy újabb kutatás eredménye is hűen tükrözi, amely kimutatta, hogy azok az emberek, akik csoportosan vették fel a kesztyűt a fölös kilók ellen, 20 százalékkal gyakrabban érték el céljukat, mint az egyedül próbálkozók.

– Bright Side –


Illusztráció: Pixabay
London - Ír tudósok felfedezése magyarázatot adhat arra, miért lesznek nagyobb valószínűséggel rákosok a kövér emberek. A londoni Trinity College kutatócsoportja feltárta, hogy a zsír által elzáródnak és megszűnnek működni azok a sejttípusok, amelyeket a szervezet felhasznál a rákos sejtek megsem...

Illusztráció: The Times
Washington - A kisgyerek bélflórájának összetétele jelezheti a későbbi elhízás kockázatát egy amerikai tanulmány szerint. A kutatók szerint a bélben élő mikrobák összetétele a második életévben összefügg a 12 évesen mért testtömegindexszel (BMI) - számolt be róla a Science Daily tudományos hírpor...








hirdetés