Nem fenékig tejfel a hosszabb garancia

Nem fenékig tejfel a hosszabb garancia
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A hosszabb garancia és a szakemberhiány miatt leterheltek a márkaszervizek.

– A korszerű gépjárművekre jellemző a megnövekedett garanciaidőszak: míg a gazdasági válság előtt egy–három év volt az átlag, ma már az öt–hét év sem ritka, az elektromos autóknál pedig extrém hosszú is lehet. Hiába kevesebb a meghibásodás a modern autóknál, a hosszú garanciaidő miatt a tulajdonosok a márkaszervizekbe járnak velük, folyamatosan munkát adva – vázolta a leterheltség hátterét Széles Tamás.

A duális képzés ötlete kiváló, ám finomítani kellene a rendszert.” Széles Tamás

– Akik kényesek az autójukra, márkaszervizbe hordják az autót. A szervizelés képzett szakembereket kíván, hiszen korszerű gépekkel kell dolgozni – fűzte hozzá Poroszka Ottóné, aki szerint nem egyszerűen munkaerőhiánnyal küzdenek. – Van egyfajta generációs válság is, a frissen végzett szakmabelieknek más a hozzáállásuk a munkához, az időbeosztáshoz, a bérekhez; egyéb ágazatokban is ezt tapasztalják a munkaadók, ez társadalmi szintű probléma.

Nem életszerű a rendszer

– Kevés szakember van, az autószalonok túlnyomó részében nehéz ellátni a szervizelési, átadási stb. feladatokat. A duális képzés ötlete kiváló, azonban a rendszer jelenlegi formájában nem életszerű, de módosítása nem a munkáltatókon, hanem az államon és az oktatási intézményeken múlik – az utóbbiak esetében például a hallgató munkaidő-beosztásánál figyelembe kell venni a munkaadó igényeit – vélekedett Széles Tamás

– KM –








hirdetés