Nem kritikus a kátyús helyzet a megyeszékhelyen

Nem kritikus a kátyús helyzet a megyeszékhelyen
Nem kritikus a kátyús helyzet a megyeszékhelyen – tudtuk meg Gémesi Istvántól, a Városüzemeltetési Kht. főmérnökétől. A megyeszékhely úthálózatán a kht. szakemberei január óta az ütőkátyúk megszüntetését végezték.

Március 20-a óta a gépek nyári átállásával, illetve a hajdúnánási és a vásárosnaményi keverőtelep beindulásával vált intenzívebbé a kátyúzás a megyei közútjain – tudtuk meg Szamos Istvántól, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatóságának főmérnökétől.

Az időjárási körülményektől függően 12–16 brigáddal végzik a kátyúzást. Ennek átlagköltsége 45 ezer forint tonnánként (nettóban). Január 1-je óta 629 tonna anyagot dolgoztak be 49 millió forint értékben (a téli kátyúzás 80 ezer forint tonnánként). A sorrendet a balesetveszélyességi kritériumok és a forgalom nagysága határozza meg.

Január 14-e óta működik az ún. kátyúvonal , melyre 296 hívást kaptak, ebből a megyei közúthálózatra 187 vonatkozott. Ennek nyomán mintegy 3610 kátyút szüntettek meg. Az úthálózaton jelenleg 3612 kátyú található. A kátyús szakaszokra jelzőtáblák hívják fel a figyelmet.

őtelep beindulásával vált intenzívebbé a kátyúzás a megyei közútjain – tudtuk meg Szamos Istvántól, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatóságának főmérnökétől.

Az időjárási körülményektől függően 12–16 brigáddal végzik a kátyúzást. Ennek átlagköltsége 45 ezer forint tonnánként (nettóban). Január 1-je óta 629 tonna anyagot dolgoztak be 49 millió forint értékben (a téli kátyúzás 80 ezer forint tonnánként). A sorrendet a balesetveszélyességi kritériumok és a forgalom nagysága határozza meg.

Január 14-e óta működik az ún. kátyúvonal , melyre 296 hívást kaptak, ebből a megyei közúthálózatra 187 vonatkozott. Ennek nyomán mintegy 3610 kátyút szüntettek meg. Az úthálózaton jelenleg 3612 kátyú található. A kátyús szakaszokra jelzőtáblák hívják fel a figyelmet.

–16 brigáddal végzik a kátyúzást. Ennek átlagköltsége 45 ezer forint tonnánként (nettóban). Január 1-je óta 629 tonna anyagot dolgoztak be 49 millió forint értékben (a téli kátyúzás 80 ezer forint tonnánként). A sorrendet a balesetveszélyességi kritériumok és a forgalom nagysága határozza meg.

Január 14-e óta működik az ún. kátyúvonal , melyre 296 hívást kaptak, ebből a megyei közúthálózatra 187 vonatkozott. Ennek nyomán mintegy 3610 kátyút szüntettek meg. Az úthálózaton jelenleg 3612 kátyú található. A kátyús szakaszokra jelzőtáblák hívják fel a figyelmet.

Működik az ún. kátyúvonal , melyre 296 hívást kaptak, ebből a megyei közúthálózatra 187 vonatkozott. Ennek nyomán mintegy 3610 kátyút szüntettek meg. Az úthálózaton jelenleg 3612 kátyú található. A kátyús szakaszokra jelzőtáblák hívják fel a figyelmet.

Nyíregyházán főként a Mikszáth Kálmán, a Kőrösi Csoma és a Kulcsár utcán volt sok munkájuk. A nagyobb munkálatok még hátra vannak: a tavaszi komplett úthibák kijavítására összesen 45 millió forint áll rendelkezésükre.

Kisvárda

Napokon belül elkezdődhet Kisvárdán a szakszerű kátyúzás, eddig ugyanis nem működtek az aszfaltkeverő-telepek.

– A kátyúvonalon kapott információk alapján eddig igyekeztünk gyorsan eltüntetni a legnagyobb úthibákat – fogalmazott Bodnár Béla, a műszaki osztály vezetője, aki elismerte: az anyaghasználat okán hangsúlyozottan átmeneti kátyúzást nem egy helyen (például a Várday István utca felső szakszán) rövid időn belül több ízben meg kellett ismételni. A műszakiak egyébiránt a kisvárdai kátyúhelyzet feltérképezésén már túl vannak, sőt több útjavítási pályázatot is benyújtottak, illetve a legkritikusabb útszakaszok teljes felújítására várják a legkedvezőbb kivitelezési ajánlatot. A szakember sietett leszögezni: mégha az autósok sokszor nem is „érzik” úgy, Kisvárda útjai a megyei átlagnál lényegesen jobb állapotban vannak.

Mátészalka

Folyamatosan hárítja el az úthibákat az önkormányzat. Mint Ignácz András, a műszaki iroda főmunkatársa tájékoztatott, jelenleg téli kátyúzó anyaggal dolgoznak: a balesetveszélyes, gépkocsi-rongálódást előidéző ütőkátyúk elhárítása ad tennivalót. A burkolatfelületi bomlásokat a későbbiekben, ha az időjárás engedi, meleg aszfalt keverékkel szüntetik meg.

Fehérgyarmat

Fehérgyarmat kátyús útjainak helyreállítása szintén folyamatosan történik. A tavalyi évhez hasonlóan – amikor a Szolnoki, a Sport és a Toldi utcákat újították fel – idén is pályázott az önkormányzat burkolat-felújításra: sikeres elbírálás esetén a Bocskai utca korszerűsítése, valamint a hulladéklerakó telep útjának helyreállítása ad tennivalót.

Kátyúzási menetrend a megyében

Jelenleg kátyúznak*
Az út száma Települések között
49. Mátészalka–Csengersima
3317. Hajdúnánás–Nyíregyháza
3823. Paszab–Tiszabercel–Nyírbogdány
3826. Tiszatelek–Kék
3828. Dombrád–Nyírtass
4104. Székely–Baktalórántháza
4105. Anarcs–Nyírbátor
4108. Kisvárda–Vásárosnamény
4127. Beregdaróc–Fehérgyarmat–Csengersima
4143. Csengersima–Tiszabecs
4136. Cégénydányád–Ököritófülpös
4137. Cégénydányád–Szamosújlak
4101. Nyírpazony–Oros
4911. Nyíregyháza–Nyírbátor
4917. Őr–Terem
4927. Máriapócs–Ófehértó
38136. Tiszarád
38145. Tiszatelek–Érhát
* Az időjárás közbeszólhat (16 brigád, 85 dolgozó).








hirdetés