Németország népszerűsége töretlen

Két éve repül járat Debrecenből Münchenbe, jelenleg már hetente öt alkalommal száll fel a gépmadár
Két éve repül járat Debrecenből Münchenbe, jelenleg már hetente öt alkalommal száll fel a gépmadár - © Fotó: Debrecen Airport
Nyíregyháza – Kvízkérdés is lehetne: mely nemzetek a legkeresettebb úti célok Európában? A dobogós pozícióban lévő triót alkotókat sem lenne egyszerű látatlanban leszűkíteni, pedig meglehetősen látványosan kiemelkednek a többi közül.

Nos, Spanyolország a listavezető, utána Németország következik, a harmadik helyen pedig Franciaország áll. A németek meghatározó szerepét ecsetelte és a közeli jövőképet festette meg Nyíregyházán Czeiszing Miklós, a Deutsche Zentrale für Tourismus magyarországi igazgatója.

Kulináris élvezetek

– Németország lenyűgöző úti célnak számít. Töretlen a fejlődés: tavaly 83,8 millió vendégéjszakát regisztráltak. Az első helyen a látványosságok meglátogatása áll, másodsorban a kávézók, az éttermek felkeresése, harmadik a sétálás, a nézelődés, negyedik a shoppingolás, ötödik a tipikus ételek, italok elfogyasztása, míg a múzeumok, kiállítások látogatása.

Tavaly a Luther-év szolgáltatta a fő csapásirányt, az idei esztendő elnevezése: #EnjoyGermanFood. Vagyis a kulináris élvezetek kerülnek előtérbe. Mivel a mai Németország területén korábban grófságok, hercegségek, királyságok voltak, másként fejlődtek és specializálódtak. Így aztán mindegyik tartománynak vannak különlegességei. Ilyen például a Fekete-erdei meggytorta, a currys kolbász, a Spreewald-uborka, a brémai kávé, a hamburgi hal, a frankfurti zöld mártás, a türingiai grillkolbász vagy a drezdai karácsonyi sütemény. Az ínyencek paradicsomának számít Németország – állapította meg Czeiszing Miklós.

Elmondta, hogy 300 étterem rendelkezik egy vagy több Michelin csillaggal, illetve manapság 1300 sörfőzde van az országban. Idegenforgalmi szempontból a bajor terület a legkeresettebb, megelőzve Baden-Würtemberget és Észak-Rajna-Vesztfáliát. A városok összevetésében Berlin, München, Frankfurt és Hamburg van az élmezőnyben, a fővárost keresi fel a legtöbb turista. Magyarország küldőpiacként pozitív mutatókkal rendelkezik: tavaly 8,5 százalékkal emelkedett a mutató az előző évihez képest, és ez a légi összeköttetés fejlődésének is nagyban köszönhető. A németországi magyar vendégéjszakák száma 2006-hoz viszonyítva 80 százalékkal gyarapodott.

Élen az innovációban

Antal Gábor, a Lufthansa Group country managere hozzáfűzte, hogy először 1967. augusztusában szállt fel a gépük hazánkban, tizenkét éve Sármelléken jelentek meg charter-járattal, két esztendeje pedig már Debrecenből is lehet utazni légi úton Münchenbe.

– A Lufthansa Group 140 országban 130 ezer alkalmazottal van jelen és 343 nemzetközi célállomással bír. Járatainkon több mint 700 millió étel készül évente. A cégcsoportnak 728 repülőgépe van és 28 millió a regisztrált ügyfelek száma. Magyarországon évente 1,75 millió utasunk van és hetente 178 járatot üzemeltetünk. A Lufthansa mindig az élen járt az innovációban és az újdonságokban – jelentette ki Antal Gábor.

– A két éve közlekedő München–Debrecen járatunk pozitív fogadtatásra talált az üzleti és a szabadidős céllal utazóknál, ezért úgy döntöttünk, hogy heti ötre emelve a járatszámot tovább bővítjük kapacitásunkat Magyarország második legnagyobb repülőterén.

Ladányi Tóth Lajos


Jó stratégiai pozícióban

A nyári menetrend életbe lépésétől a korábbi heti három helyett hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap is repül Lufthansa-járat Debrecen és München között. Az útvonalon továbbra is 98 férőhelyes Bombardier CRJ 900-as típusú gép közlekedik üzleti és turista osztályos kialakításban.

– A debreceni nemzetközi repülőtér regionális szerepet tölt be. Tavaly 320 ezres volt az utasforgalmunk, ebben az évben 350 ezer fölé nőhet. A két legújabb úti cél Tel-Avív és Moszkva. Charter-fronton is komoly kapacitásbővítés előtt állunk. Szerencsére nagyon jó stratégiai pozíciója van a Debrecen Airportnak, és jól érzékelhető a repülőtér katalizátorhatása – említette Tamás László járatfejlesztési igazgató.








hirdetés