Nielsen: a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárol is az interneten

Akt.:
Nielsen: a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárol is az interneten
© Illusztráció: Pixabay
Budapest – A világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami 1 százalékpontos növekedés 2017-hez képest – közölte a Nielsen, a fogyasztók vásárlási szokásait feltérképező legújabb globális felmérése alapján.

A piackutató pénteki közleménye szerint az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók 26 százaléka vett már frissárut is a netről. Ez 15 százalékos növekedés 2016-2018 között; a napi fogyasztási cikkek online forgalma mintegy 70 milliárd dollárt tett hozzá az e-kereskedelemhez az elmúlt két évben.

Magyarországon ez az arány alacsonyabb, százból hét online vásárló rendelt csomagolt élelmiszert, öt frissárut.

Az internetes vásárlásoknál a divat, az utazás és a könyvek őrzik vezető pozíciójukat, 61, 59, illetve 49 százalék vásárolt már ezekből a kategóriákból világszerte. Az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, amelyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már.

Magyarországon szintén a divatáru a vezető kategória, ebből 41 százalék vásárolt már online, de a harmadik helyen a szórakoztató elektronikai termékek állnak, 39 százalékkal. A magyarok legkevésbé a bor- és szeszesital-vásárlásra, valamint a virág- és ajándékküldésre kattintanak.

A fogyasztók gyakrabban vásárolnak online csomagolt, illetve friss élelmiszert, ha bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő. A fogyasztók 49 százaléka mondta azt, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, ha a kívánt termék nem elérhető, 44 százalék pedig kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett.

A magyarok csaknem fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést.

– MTI –


Brüsszel - Hétfőn az Európai Unió (EU) egész területén érvénybe lép az az uniós rendelet, amely megszünteti az indokolatlan területi alapú korlátozásokat az elektronikus kereskedelemben. Andrus Ansip, az Európai Bizottság digitális egységes piacért felelős biztosa elmondta, rendelet azt a célt sz...








hirdetés