Nyakunkon a Fekete Péntek, gőzerővel készülnek a webáruházak

Akt.:
Nyakunkon a Fekete Péntek, gőzerővel készülnek a webáruházak
A Fekete Péntekre minden eddiginél nagyobb árukészlettel készülnek a hazai e-kereskedők. A teljes állomány értéke elérheti a 60 milliárd forintot. A legtöbb webáruház esetében 25-35 százalékos átlagos kedvezménnyel találkozhatunk majd, de egyes termékcsoportok esetében nem lesznek ritkák a 60-70 százalékos leárazások sem. Az ilyen mértékű akciók elsősorban a kisebb értékű kiegészítők, ruházati és lakberendezése termékek esetében lehetnek reálisak.

A kereskedők nagy hangsúlyt fektetnek a szkeptikus hangok eloszlatására. Próbálják meggyőzni a gyanakvó vásárlókat, hogy a kiírt százalékok valós leárazást jelentenek, szó sincs kamuzásról és szemfényvesztésről. Ma már hihetünk nekik, elsősorban a szigorú szabályozásoknak és a komoly büntetéseknek köszönhetően.

A korábbi években a korrektségnek híján lévő kereskedők gyakran felárazták a promócióban résztvevő termékeket, majd a fekete péntek előtt csökkentették az árakat, így látszólag jelentős leárazásokat hoztak létre. Ez a piaci magatartás ma már nem csak etikátlan, hanem büntetendő is. Komoly szankcióra számíthat az a kereskedő, aki ilyen módon próbál manipulálni az árakkal. A vásárlók érdekeit védi az „akár” kommunikáció ellenőrzése is. A leleményes kereskedők egy-egy olcsó telefontokot feláldoztak a 90% százalék oltárán, majd bőszen hirdették, hogy náluk akár 90 százalékos kedvezménnyel lehet vásárolni. Persze minden más termék ennél sokkal-sokkal kisebb leárazással rendelkezett. Mára ez a kommunikáció is tisztességtelen piaci viselkedésnek számít, tehát büntetést kockáztat az a kereskedő, aki mégis ilyen megoldáshoz nyúl.

A Fekete Péntek tehát nem alkalmas arra, hogy a kereskedők a zavarosban halásszanak, de akkor mégis miért jó ez nekik? A választ igazából a december adja meg. Fekete Péntek nélkül a november kifejezetten lagymatag lenne a kereskedelemben, ráadásul az év ezen időszakára a raktárkészletek nagyon elfáradnak. A Fekete Péntek során a kereskedők kisöpörhetik a raktáraikat, megszabadulhatnak a porosodó termékekről és felkészülhetnek az év legfontosabb időszakára, a decemberre. Ráadásul egy jól sikerült Black Friday visszatérő vásárlói bázist jelent, ami megalapozhatja a következő időszak forgalmát.

A Fekete Péntek tehát jó a kereskedőknek és jó a vásárlóknak is, hiszen akár extrém magas kedvezménnyel vásárolhatnak. Sokan ekkora időzítik a háztartási gépek vásárlását, de igazi sikerterméknek továbbra is a mobiltelefonok és a tévék számítanak. A BF tehát egy jó lehetőség a vásárlásra, ugyanakkor kellő óvatosságra van szükség a tisztességtelen piaci szereplőkkel szemben.

Ha ismeretlen webáruházból szeretnénk vásárolni, mindenképpen ellenőrizzük a megadott cégadatokat, illetve a feltüntetett elérhetőségeket.

Fontos szem előtt tartani, hogy terméket csak számlával együtt vegyünk át, hiszen ennek megléte alapvető feltétele a garanciális ügyintézésnek, a minőségi reklamációnak és a rendelés lemondásának is. Tudni kell, hogy az akció mértékétől függetlenül minden esetben lehetőségünk van minőségi reklamációra, kivételt csupán azok az esetek jelentenek, amikor a leárazás oka maga a minőségi hiba.

Fokozódik a várakozás, a webáruházak gőzerővel készülnek a nagy napra. Egyelőre mindenki titkolózik és rejtegeti a lapjait a konkurencia elől, így a részletekre még egy picit várnunk kell. Az előző években az Extreme Digital egy héttel megelőzte a piacot, a Mall pedig idén módszert váltott, náluk egész hónapban péntek van. De nem csak a nagy szereplők, hanem a kicsik is versenyre kelnek a vásárlók kegyeiért. Az előrejelzések szerint webáruházak harmada részt vehet az idei fekete péntek akcióban.

– PR cikk –

Címkék:







hirdetés