Zenés mese gyilkosokról, sztárokról

Zsigmond Emőke (hátul) és Kosik Anita
Zsigmond Emőke (hátul) és Kosik Anita - © Fotó: Színház
Nyíregyháza – A Chicago megjósolhatóan rendkívüli sikerszéria elé néz.

Megérkezett Nyíregyházára minden idők egyik leghatásosabb musicalje! A John Kander-Fred Ebb-Bob Fosse által jegyzett, 1975-es születésű mű „lefegyverző” története és elsöprő erejű zenéje magával ragadja a publikumot.

Hidegvérű gyilkosok

A lehengerlő opusz Maurine Dallas Watkins 1926-ban bemutatott Chicago című színpadi alkotása nyomán készült: a Fred Ebb és Bob Fosse szövegkönyve, valamint John Kander muzsikája a legendás amerikai jazz-korszakba repít vissza. A hozzávetőlegesen 1924-ből származó cselekmény gyilkos nők között játszódik. Eszerint Velma Kelly (Kosik Anita) és Roxie Hart (Zsigmond Emőke), akik maguk is öltek, s rivaldafényre és színpadra vágynak, a Cook Megyei Börtönben rájönnek: csak úgy úszhatják meg, ha Billy Flynn (Nagyidai Gergő), a minden hájjal megkent ügyvéd mossa ki őket a bűnből. A számtalan csavarral tűzdelt, voltaképpen morbid história happy enddel zárul: a bíróságot és a médiát kellő furfanggal manipuláló Billy ­Flynn „áldásos” tevékenykedése nyomán az egymással sokáig ellenségeskedő, illetve rivalizáló nők mégiscsak bekerülnek az áhított show-bizniszbe. (No, lám: kikből lesznek a sztárok?!) A Kander-Ebb-darab sajátossága az, hogy – noha főszereplői hidegvérű gyilkosok – az ábrázolt közegben el tudják nyerni a néző szimpáti­áját.

A musical Szőcs Artur látványos rendezésében került színre. Szőcs biztos kézzel, jó ízléssel, a társulat adottságait maximálisan kihasználva dolgozott.

Fegyelem és alázat

Egy efféle, nagy volumenű, prózát, verset (fordító: Hamvai Kornél – Varró Dániel), zenét, táncot, látványt egyszerre precízen adagoló bemutató létrehozása hallatlan fegyelmet, egyben művészi alázatot kíván. Ondraschek Péter rendkívül dekoratív és ötletes (azonban a nyíregyházi színpadnál tágasabb teret igénylő) díszletei, Kovács Andrea karakteres jelmezei, Kocsis Andrea és Lukács Ádám remek koreográfiája, az „élőzenekar” muzsikája (zenei vezető: Nyitrai László), s a kitűnő, bár kis létszámú tánckar mozgásvilága megannyi tényezője a méltán megérdemelt sikernek.

Kiváló alakítások

És a színészek! Kosik Anita mint a dinamikus Velma, Zsigmond Emőke mint a fiatal, ám tudatosan számító Roxie, Kuthy Patrícia mint a „bölcs” Morton Mama, Tóth Zolka mint az együgyű férj, Amos, Horváth Margit mint a frenetikus hangú tudósító, Mary Sunshine, s Tóth Károly mint a Kander-Ebb szerzőpáros 1966-ban keletkezett Kabaréjának kulcsfigurájára emlékeztető Konferanszié alakított figyelemre méltót. A cselekmény mozgatójaként Nagyidai Gergő remekelt. (A kisebb szerepekben Horváth Sebestyén Sándor, Dézsi Darinka, Jenei Judit, Munkácsi Anita, Lakatos Máté, Horváth Viktor, Tóth Szilvia Lilla, Horváth Julianna, Kónya Merlin Renáta és Bánhidi Krisztián volt látható.) A Chicago megjósolhatóan rendkívüli sikerszéria elé néz!

– Karádi Zsolt –



Nyíregyháza.
SZON.HU






hirdetés