Nyíregyházi férfi kálváriája az E.ON-nál: Nem érti, miért kapcsolták ki nála az áramot

Akt.:
3Hozzászólás
A szolgáltató a törvény betűje szerint járt el, amikor kikapcsolta a szolgáltatást, éppen ezért is kérik az ügyfeleket, minden esetben figyelmesen olvassák el a hivatalos dokumentumokat
A szolgáltató a törvény betűje szerint járt el, amikor kikapcsolta a szolgáltatást, éppen ezért is kérik az ügyfeleket, minden esetben figyelmesen olvassák el a hivatalos dokumentumokat - © Illusztráció: ÉKN-archív
Nyíregyháza – Új lakás vásárlásakor sok apróságra oda kell figyelni, erről Tóth László is tudna mit mesélni! A nyugdíjas férfi mesélt is, személyesen kereste fel szerkesztőségünket, hogy elpanaszolja, miként kapcsolta ki nála az áramot a szolgáltató. Az esete ugyan meglehetősen egyedi, de talán általános ­tanulsággal szolgálhat ­mindazok számára, akik új lakásba vagy családi házba költöznek.

– Március 30-án vásároltam egy lakást Nyíregyházán, az Arany János út 8/C. alatt, ezzel párhuzamosan az E.ON-nál annak rendje és módja szerint átírtuk a nevemre a szolgáltatást. Erre április 26-án kaptam tőlük egy levelet, amiben azt írják, hogy március 31-e óta kereskedelmi szerződés nélkül vételezem az áramot, ezért a levélhez csatolt formanyomtatványt töltsem ki és küldjem vissza nekik.

– Ennek a kérésnek természetesen eleget tettem, május 8-án küldtem vissza a szerződést – mesélte lapunknak kálváriáját Tóth László, aki a küldeményhez tartozó feladóvevényt meg is mutatta nekünk.

Derült égből villámcsapásként, minden előzetes értesítés nélkül augusztus elsején, egy keddi napon kikapcsolták az áramot. A villanyszerelő, akit kihívtam, mert fogalmam sem volt, miért nincs áram, vette észre az elosztóba begyűrt papírt, amiben közölték a kikapcsolás tényét – emlékezett vissza Tóth László, aki azonnal elment az ügyfélszolgálatra, ahol azt mondták neki: tartozása ugyan nincs, de szerződés nélkül vételezte az áramot. Az ügyintéző hozzátette, ha befizet 17 474 forintot, akkor visszakapcsolják a szolgáltatást.

– Égetően sürgős volt a dolog, mert két hűtőm is tele volt fagyasztott hússal, ezért azonnal befizettem a pénzt, ám ennek ellenére sem kapcsolták vissza a szolgáltatást, ezért másnap újra bementem az ügyfélszolgálatra és hivatalosan is panaszt tettem. Azt mondták, azonnal intézkednek. Hazamentem, vártam de semmi sem történt – mesélte el a történteket Tóth László, aki a kikapcsolás után két nappal, azaz csütörtökön bement a szolgáltató Bethlen Gábor utcai központjába, ott végül sikerült elérnie, hogy háromnegyed egyre újra legyen áram a házban.

A férfi lapunknak leszögezte, több dolgot is sérelmez az ügyben. Egyáltalán miért kapcsolták ki nála a szolgáltatást, miért állították, hogy szerződés nélkül vételezi az áramot, amikor ő május 5-én visszaküldte a szerződést? Mi lett volna, ha mondjuk épp akkor nyaral valahol, amikor kikapcsolták az áramot? Mi történt volna a lefagyasztott hússal? Miért fizettettek ki vele 17. 474. forintot?

A problémával természetesen megkerestük a szolgáltatót. Az E.ON részéről a kommunikációs osztály munkatársa, Varga Ivett adott részletes tájékoztatást lapunknak.

A Magyar Telekomtól vételezte

– Tóth László vásárolt egy nyíregyházai ingatlant, ahol a régi tulajdonos csupán hálózathasználati szerződéssel rendelkezett az E.ON-nál, a villamosenergiát a Magyar Telekomtól vételezte. A Telekom bennünket április 19-én tájékoztatott a felhasználóváltozásról és arról, hogy az új tulajdonos, Tóth László velük nem kíván szerződést kötni – fogalmazott Varga Ivett, majd hozzátette: április 26-án Tóth Lászlónak elküldték az új hálózathasználati szerződést, illetve felhívták a figyelmét arra, hogy a villamosenergiát érvényes kereskedelmi szerződés nélkül vételezi. Kérték, hogy vegye fel a kapcsolatot egy villamosenergia-kereskedővel vagy jelezze, ha az egyetemes szolgáltatást az E.ON-nál szeretné igénybe venni és a társasággal kíván szerződést kötni. Tájékoztatták arról is, hogy amennyiben ezeket elmulasztja, úgy kikapcsoljuk a szolgáltatást.

– Tóth László ezt követően csupán az aláírt hálózathasználati szerződést küldte vissza, de sem egy villamosenergia-kereskedőt nem keresett fel, sem az egyetemes szolgáltatási igényét nem jelezte. Ennek szükségességéről április 5-én tértivevényes levélben ismételten értesítettük. A levél átvételét igazoló, aláírt tértivevény rendben visszaérkezett hozzánk – közölte Varga Ivett.

– Az ügyfél továbbra sem lépett az ügyben, ezért a levélben foglaltak szerint augusztus elsején kikapcsoltuk a szolgáltatást. Ilyen esetben bevált gyakorlat az előzetes telefonos kapcsolatfelvétel, ügyfelünk telefonszámával azonban nem rendelkeztünk. Tóth László még aznap bejött az ügyfélszolgálatunkra, egyetemes szolgáltatási igénybejelentést tett és befizette a visszakapcsolás díját. Ez alapján a felhasználási helyet augusztus 3-án visszakapcsoltuk. A ki- és visszakapcsolás díjat, ami 17. 474. forint, az elosztói üzletszabályzatunk tartalmazza. Mivel a kikapcsolás nem hátralék, hanem szerződés nélküli vételezés miatt történt, nincs 24 órán belüli visszakapcsolási kötelezettségünk – tájékoztatott Varga Ivett, aki hozzátette: ez természetesen csak feltételezés, de azt tartja valószínűnek, hogy Tóth László jóhiszeműen úgy gondolta, miután a hálózathasználati szerződést visszaküldte, nincs további teendője. Érvényes kereskedelmi szerződés hiányában azonban a törvényi szabályozás egyértelműen a felszólítást (Varga Ivett szerint a figyelemfelhívó leveleik nem jártak eredménnyel), majd annak eredménytelensége esetén a kikapcsolást írja elő.

– Ez 2008 óta van így, amikor az árampiaci liberalizációval az áramhálózat üzemeltetése és az energiakereskedelem különvált – zárta tájékoztatását Varga Ivett.

KM-TG



3Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdetés