Horgászat

2020.06.06. 11:30

Utazás a szép élményekért

Sikerek és örömteli impulzusok kellenek, hogy a fiatalok megszeressék a természetet.

Nem unatkozott az öregtó partján Murzsa László és kisfia, Lacika

Fotó: M. Magyar László

A Holt-Szamos partjáról, Györtelekről utazott el a közelmúltban Murzsa László és a kisfia, Lacika az őzetanyai öregtóhoz horgászni.

Talán egyszer a Pó folyónál...

– Úgy gondoltam, itt sokkal több élmény vár ránk, mintha otthon a Holt-Szamosnál horgásznánk, s ennek érdekében vállaltuk az utazást is. Azt akartam, hogy sikeres horgászatban legyen része a gyermekemnek, hiszen akkor jobban megszereti ezt a szép hobbit – magyarázta meg érdeklődésünkre az utazás okát az édesapa.

– Egyébként most vagyunk itt másodjára. Reggel a 6 órai nyitásra itt voltunk, s majd sötétedéskor megyünk haza. Nem unatkoztunk eddig, több pontyot és amurt is fogtunk, valamint egy kárász is horogra akadt. Kisebb és nagyobb méretű hal egyaránt volt a megfogott pikkelyesek között. Az első alkalommal eljött az egész család, a 14 esztendős lányom és a feleségem is itt szurkolt nekünk, de őket annyira nem köti le a horgászat, ezért most a barátokkal jöttünk.

– Ki szoktunk próbálni más vizeket is, tavaly például Nagykállóban voltunk, de igazi kedvenc vizet nem tudnék megnevezni. Természetesen otthon a Holt-Szamoson is horgászunk, de az élő Tiszára nem szoktunk eljárni, én személy szerint inkább a tavak békés halait szeretem megfogni. Egy kicsit rossz érzés, hogy vissza kell engedni a halakat, mert szeretjük a hal­ételeket, de végül a sok szép élmény számít. Ahol meg a napijegy fejében elhozható a hal, ott nem fogunk egyet sem, vagyis se hal, se élmény. Itt legalább élményben valóban van részünk, s a gyermekem is ezek által szereti meg a horgászatot és a természetet – magyarázta Murzsa László, akitől azt is megkérdeztük, van-e valamilyen álma a horgászattal kapcsolatban. – Egyszer szívesen kipróbálnám magam, hogy vajon milyen lehet a Pó folyónál horgászni. Akkor már feladnám az elveimet is, vagyis a tavakat elcserélném a folyóvízre.