Olvasónk írta: Bárhol, bármikor felbukkanhatnak!

Összesen 436 fővel kevesebben haltak meg az utakon 2009-ben, mint 2007-ben.

Szeretném felhívni figyelmüket egy balesetveszélyes helyzetre. A helyszín a 41-es főút Napkor-Orosi úti kereszteződése. Az említett útkereszteződésben 60 km/órás sebességkorlátozás és előzni tilos hatálya van. Az utóbbi időkben többször előfordul, hogy sebesség ellenőrzést végez a hatóság. Ami tudjuk mindannyiunk biztonságát szolgálja, de nem mindegy hogyan. A problémám az, hogy a sebesség mérő jármű (Nyíregyháza felé vezető oldalában) veszélyes helyen végzi a munkáját, akadályozva a kilátást. Ha tehát a járműtől jobbról hajtunk a főútra, vagy mennénk át Napkorra, akkor a sebesség ellenőrző gépjárműtől nem lehet látni a balról érkező gépjárműveket.

Veszélyeztetik a közlekedőket

Ez nagyon balesetveszélyes, és morbid lenne, ha éppen e miatt történne baleset az említett csomópontban. Több lakó nevében teszem ezt az észrevételt. Kérésünk, hogy a hatóság dolgozói úgy végezzék a munkájukat, hogy közben ne veszélyeztessék a közlekedők biztonságát – írta levelében olvasónk.

– A magyar rendőrség fontos célkitűzése a közlekedési balesetek számának csökkentése, halálos tragédiák megelőzése – erősítette meg lapunknak az ORFK Szóvivői Iroda munkatársa. – A biztonságos közlekedés mindannyiunk számára fontos, és ebben kiemelt szerepe van minden közlekedőnek. Sajnálatos tény, hogy a legtöbb baleset elsődleges oka a gyorshajtás. Ezért, annak visszaszorítása, illetve megelőzése céljából a rendőrség kiemelten foglalkozik a sebességhatárok betartásának ellenőrzésével. Elsősorban a közlekedés biztonságára veszélyes, baleseti kockázatot jelentő helyekre irányul az ellenőrzés.

Csökken a gyorshajtás miatt a balesetek száma

Többek között, a folyamatos rendőri figyelemnek is köszönhetően, a sebesség nem megfelelő megválasztásából eredő balesetek száma évről évre csökken. A jogalkotó az objektív felelősség bevezetésével lehetővé tette, hogy a szabályszegés alól ne lehessen kibújni, így a jogszabályban meghatározott szankciók terhe komoly visszatartó erőt jelent. Annak a lehetősége pedig, hogy „bárhol, bármikor” tetten érhető a szabályszegés, a jogkövető magatartás kialakulását segíti elő. Függetlenül attól, hogy a rendőr észrevehető, vagy nem látható helyen végzi sebesség ellenőrzési tevékenységét (ez irányú jogszabályi korlátozás nincs), a gépjárművezetőre nézve nem mérvadó, amennyiben a KRESZ előírásainak megfelelően közlekedik. Szintén fontos tudni, hogy számos európai állam rendőrsége követi azt a módszert, miszerint, kombinálják a jól látható, demonstratív jellegű és a rejtett, előre be nem jelentett sebességmérést. Az elmúlt évben megjelent jogszabályi háttérnek, a fokozott rendőri ellenőrzéseknek és nem utolsósorban, a jogkövető állampolgárok magatartásának köszönhetően, a közúti balesetben elhunyt személyek száma drasztikusan csökkent. A rendőrség minden jogszerű eszközt megragad annak érdekében, hogy Magyarország közlekedésbiztonsági helyzetében jelentős pozitív változások következzenek be.

Természetesen a sebességmérés nem idézhet elő balesetveszélyes helyzetet, ezért a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Rendészeti Igazgatója megvizsgálja a konkrét kereszteződést és amennyiben indokolt, intézkedik a traffipax alkalmazás módosítására – zárta Fülöp Gergely r. százados.








hirdetés