Pontos, mint a Doxa!

Pontos, mint a Doxa!
A Doxa kifejezést nem csak az óra márkájára utal, hanem olyan emberre is mondják, aki megbízhatóbb, mint a többi, és precízebb, pontosabb.

1889-es évben, Svájcban egy órakészítő műhelyben Neuchatel’ s Jura hegyei között alakult meg a Doxa. Ez a márkanév, egy évről évre fokozatosan fejlődő, céget takar maga mögött. Az alapító, Georges Ducommun a Jura hegyekben született 1868-ban, Le Locle-ban, egy 13 gyermekes szegény család sarjaként. Már tizenkét évesen dolgozott, inasként egy óramanufaktúrában, majd húsz évesen már a saját órajavító üzletét nyitotta meg, életét jellemezte, hogy nagyon keményen dolgozott, saját kezűleg szállította és adta át a termékeit, volt, hogy télen is több tíz kilométert gyalogolt, csak, hogy a megrendelőnek saját kezűleg nyújthassa át a termékét. Óráinak sikere lehetővé tették számára, hogy Chaeau des Monts-ba költözzön, amely ma már a világhírű órakészítő múzeumnak ad helyet.

A nyolc napos óra

Harmincas években már a repülő-; és autóipar fellendülése végett, az óragyártók is újabb és újabb ötleteket kaptak a termékeik fejlesztéséhez. Ducommun fejlesztése egy beépíthető óra volt, autókhoz, és repülőgépekhez. A nyolc napos órák kiváló minőségűek voltak, és 1908-ban kerültek piacra Doxa 8-day névvel, ez a név annyit takart, hogy egyetlen felhúzással az óra nyolc napig volt képes működni. A híres Bugatti 35, a gyár egyik legsikeresebb autója volt, ez már fel volt szerelve a Doxa 8-day szerkezettel.

Mélyen a víz alatt

1967-es évben a Doxa cég, minél korszerűbb és újabb ötlettel akart előállni, így kollekcióját egy búvárórával bővítette. Ez az ötletük egy hatalmas kihívás volt számukra, hiszen az eddigi óráik visszafogottak, szelídek, kifinomultak, fehér, sárga és arany színezetűek voltak. Így a svájci óragyár társult egy amerikai sportbúvárszervezettel, ennek célja, hogy hasznosítani tudják a szervezet tudását, a saját, több mint százéves svájci óragyártásukkal, így kifejleszthessék a tökéletes búvárórát.

A búváróra sikeres lett. DOXA SUB 300T névvel vonult be a piacra, egy újabb innovációként. Célja, hogy a búvároknak megmutassa, mennyi időre, és milyen mélyre merülhessenek. Újításai közé tartozott még, hogy a fekete, illetve fehér számlap helyett most már sárgát is használtak, hiszen a búvároknak sötétebb környezetben is látniuk kell azt, így a színes háttér jobban kiemelte az óramutatókat.

A világháborúkat elkerülő Svájc, uralta a piacokat főként Magyarországon az elkövetkezendő pár év során, hiszen órái eléggé felkapottak lettek. Évek előrehaladtával komolyabb konkurencia alakult ki, hiszen újabb óratípusok jelentek meg, de ennek ellenére is a Doxa az elsők között volt, megbízhatóságának, pontosságának és kedvező árának köszönhetően. Sokan várásolták a tetszetős formájú férfi órákat.

Napjainkban a Doxa egy, a felső középkategóriába tartozó elegáns kialakítású férfi óra, amely közel 400 modellből áll, ezek között találhatóak mind férfi, mind női karórák is, valamint az említett búvárórák, ékszerórák, mindezekhez különféle szíjak tartoznak, ezek is eltérő árkategóriában. Készült egy limitált kronométeres, automata szerkezetes órája is, amelyből mindössze 500 darab került a piacra.

– PR cikk –

Címkék:







hirdetés