Precizitás és pontosság

A sportág ismerői jól tudják: a raliban a gyorsaság mellett a másik legfontosabb dolog a pontosság. A versenyen a párosok idejét percre pontosan beosztják, ha késnek az időellenőrző állomásról (mondjuk a rajtból, vagy a szervizből kifelé menet) büntetést kapnak, ha korán érkeznek – akkor is.

Ifjabb Tóth János azonban a napokban extra-segítséget kapott annak érdekében, hogy vele a lehető legkevesebbszer (vagy ha egy mód van rá: sohase) essen meg az ilyesmi: a SEIKO úgy döntött, hogy „pártfogásába veszi” a Peugeot-pilótát, aki egyébként az utóbbi napokat a szombathelyi ob-futamra való felkészüléssel töltötte.

„A SEIKO nyakig van az autósportban, és itt nemcsak a Formula-1-ről kell beszélni, hanem bizony a magyar raliról is, hiszen 2006-ban a hét futamból négy futamon például a Szombathely ralin a japán gyár óráival mérik az időeredményeket – mondta ifjabb Tóth János. – Ezek után megtisztelő, hogy a versenyzők közül minket választott a SEIKO.” Persze ahogyan az idő, az élet sem áll meg, a hétszeres abszolút bajnokra újabb feladatok várnak: a hét végén rögtön itt van a Szombathely környékén rendezendő országos bajnoki futam, amelynek az ifjabb Tóth János, Bahor Bea, Peugeot 307 WRC trió az összetett éllovas pozícióból vág neki.

„Ahogyan az előző, Fehérvár környéki viadal pályái, így a Szombathely-rali gyorsaságijai is murvásak, ennek ellenére alapvetően különböznek egymástól. Itt nem lőtereken zajlik majd a küzdelem, hanem az őrségi erdei utakon, valamint Szombathely környékén. Bevallom, számomra az első napi, erdei pályák sokkal izgalmasabbak és érdekesebbek, mint a második napiak. Úgy írhatnám le őket, hogy a leggyorsabb murvás pályák vannak itt, amelyeken versenyt rendeznek, és éppen a lendületességük miatt élvezetesek. A második napi gyorsaságik már nem állnak annyira közel a szívemhez: hosszú egyenesekből állnak, a végükön derékszögekkel. Persze, mindenkinek ezeken a pályákon kell gyorsnak lenni.”

Ifjabb Tóth János rendkívül eredményes volt, amikor először rendeztek versenyt Szombathely környékén (2000-ben, 2001-ben és 2002-ben győzni tudott, a pontosság érdekében itt jegyezzük meg, hogy az első viadalt Zalaegerszeg környékén rendezték), az elmúlt három évben azonban nem tudott ott győzni. (2004-ben teljesen nyilvánvaló okból, hiszen csak előfutóként indult.)

„Egy ralipilóta mindig a győzelem reményében vág neki a versenyeknek, azért, hogy ügyesebb és gyorsabb legyen, mint a vetélytársai. Persze, a győzelem sok összetevős, például az is rengeteget számít, mennyire fekszik az embernek a pálya – folytatta ifjabb Tóth. – Ha a statisztikákból indulunk ki, és miért ne indulnánk, akkor nekem nem fekszenek különösebben a szombathelyi pályák. Persze, ez nem lehet indok egy ralibajnoktól, úgyhogy meg kell próbálnom felidézni, hogy milyen hibákat követtem el a múltban, mert szerintem ezek mindegyike orvosolható. Nagyjából ismerem már magam, úgyhogy most is a szokásos taktikát választom majd: óvatosabban kezdek, és ha már felvettem a ritmust, megpróbálok gyorsulni. Nagyon fontos, hogy célba érjünk, hiszen kevés verseny van hátra, most már minden történés sorsdöntő lehet azok számára, akik nyerni akarnak.”

Márpedig ifjabb Tóth Jánosnak és Bahor Beának ez a terve – a pilóta a nyolcadik, a páros a második közös abszolút bajnoki címére hajt



További hírek a boon-sportoldal kategóriából

Sporthírek






hirdetés