Reformra szorul a tömegközlekedés

A nyíregyházi villamosról szóló vitában legutóbb Ignácz Lászlónak, a Szabolcs
Volán Zrt. vezérigazgatójának levelét közöltük, mely szerint a buszközlekedés
fejlesztése a megfelelő alternatíva.

Lentvorszky Szilárd ezzel kapcsolatban a következőket írja:

Furcsállom a Vezérigazgató Úr véleményét. A Szabolcs Volán Zrt. lépései,
stratégiája sem az utasszám növelését célozzák meg. Az olyan fontos vonalak,
mint a 2-2y, 4-4y, 6, 13 és 17 is megérdemelnék a korrekt menetrendi formátumot.
A jelenlegi menetrendjük megegyezik a helyközi menetrend-formátummal. Pedig
én számtalanszor ajánlottam a társaság vezetőinek, hogy a Debrecenben is használt
táblázatos formát használják. (Érthetőbb!) Erre az volt a válaszuk, ‘külföldön
már találkoztak hasonlóval’.

Számtalanszor vetettem fel a lehetőségét a helyi autóbuszközlekedés reformjának.
A Tesco és a körülötte lévő áruházak meg sem közelíthetőek normálisan. Pedig
ha csúcsidőn kívül minden második 7-eses betérne a hipermarket felé, a 18-as
teljesen feleslegessé válna. (Ritkították délelőtt a 7-est, pótolják a 18-assal.)

Ez azért is lehetséges volna, mert az 5, 12 vonalakkal nagyon jól ellátott
a Jósaváros. (Az említett két viszonylat és a 7-es is szinte egy időben jön
el a Jósaváros felől. Az 5 és a 7 vonalak szinte mindig egymás után, egy pár
perc különbséggel közlekednek a belváros felé és vissza a lakótelep irányába
is. Mi lenne, ha csúcsidőn kívül úgy lennének a menetrendbe beközölve, hogy
7-8 percenként stabil elérhetőséget biztosítsanak a Kossuth tértől a Jósavárosig
és onnan vissza?)

A tizenöt darab alacsonypadlós busz egyáltal nem tölti be azt a funkciót,
amire tervezték, mivel egy mozgáskorlátozott, vagy idős beteg ember nem tudja,
mikor és hol bukkan fel belőlük egy-egy darab. Más városokban jelölik a menetrendben,
hol és mikor találkozhat az utas az alacsonypadlós buszokkal.

A győri villamos költségei 50 milliárd forintra rúgnak és a város legfontosabb
pontjait több vonallal kapcsolnák össze. Ha a győriek gondolnak a közösségi
közlekedésre, nekünk sem ártana.

A belváros lezárásával kapcsolatban sem a város, sem a Volán elképzelését
nem lehetett még látni, ami már időszerű volna, pedig ez legalább kilenc helyi
viszonylatot érint."

– Zajácz D. Zoltán –








hirdetés