Reklámkampány: pozitív-negatív

Míg a Fidesz kampányarcai kivirultak, és az ellenzéki párt a depressziókampány
helyett pozitív értékeket felmutató korteskedésbe kezdett, az MSZP Orbán Viktort
bíráló televíziós reklámszpottal állt elő – olvasható a Magyar Hírlapban.

A szocialista klipben a Fidesz elnöke focizik és vizslát sétáltat a parlamenti
munka helyett. A miniszterelnök a Magyar Rádiónak adott interjújában azt mondta:
a reklámfilm nem támadja Orbán Viktort, hanem arról szól, hogy az ellenzék vezére
egy sor fontos döntésnél nem volt jelen a parlamentben. Az különbözteti meg
a negatív kampányt a normál kritikától, hogy utóbbinak valóságos, kézzelfogható,
konkrét alapja van – mondta Gyurcsány Ferenc.

Az, hogy a Fidesz változtatott kampánystratégiáján, a lapnak nyilatkozó Giró-Szász
András és Kumin Ferenc politológus szerint is ésszerű és kiszámítható lépés
volt. Az ellenzéki párt ugyanakkor vélhetően nem számolt azzal, hogy az MSZP
Orbánnak "megy neki", ezért is használt a Fidesz elnöke hétvégén kemény
szavakat – mondta Kumin.

Fabricius Gábor, a Republic of Art reklámügynökség kreatív igazgatója a fideszes
"Rosszabbul élünk, mint négy éve" szlogennel ellátott kampányával
kapcsolatban úgy vélekedett: negatív hangvétellel nem lehet nyerni, a Fidesz
olyan kampányba kezdett, mintha a kilencvenes évek Mexikójában lennénk.

Fabricius azt várja, hogy az ellenzéki párt a kampány következő szakaszában
vezető politikusait plakátolja ki, hogy így jelenítse meg az egységet. Az MSZP-s
tévéreklám – véleménye szerint – a párt hírnevét gyengítheti, vélhetően a szocialisták
sem tartják műsoron sokáig a szpotot, hanem pozitív értékeket közvetítenek majd.
Ugyanakkor az MSZP "Gyurcsány kontra Orbán" kampánya sikeresebb lehet,
mint a Fidesz többszereplős plakátjai, a választók többsége ugyanis a két miniszterelnök-jelölt
közül akar majd választani.








hirdetés