Remek kiállításon mutatkoztak be a jövő alkotói

A diákok a témanap zárásaként megnézhették egymás munkáit
A diákok a témanap zárásaként megnézhették egymás munkáit - © Fotó: Dodó Ferenc
Nyíregyháza – A rajzok és a fotósorozatok kifejezőek lettek, a kisfilmek megmutatták, hogyan látják a világot a fiatalok.

Nagy fába vágták a fejszéjüket a nyíregyházi Leonardo Média Akadémia Gimnázium és Szakgimnázium kilencedik osztályos diákjai: a fiataloknak a Digitális témahéten véletlenszerűen összesorsolt csoportokban kellett feladatokat megoldaniuk – s nem is akármilyeneket!

Három komoly feladat

– A hatfős csapatoknak – egy mentor és az oktató segítségével – elsőként megadott paraméterek mentén egy digitális rajzot kellett készíteniük Környezetvédelem vagy Nevezetességeink témában. A második feladat során egy öt képből álló fotósorozatot kellett leadniuk. A hívószavak a környezetvédelem, az egészségvédelem, a becsületesség vagy a segítőkészség voltak – hogy ki melyiket kapta, azt a szerencse „döntötte el” – mondta el érdeklődésünkre Vágó Gyula.

A gyakorlatvezető médiatanár hozzátette: harmadik feladatként a diákok kétperces videót forgattak, ami lehetett etűd, kisjátékfilm vagy videóklip. A projekt során rendelkezésükre álltak a szükséges digitális eszközök, így mobiltelefon, tablet, videó­kamera, fényképezőgép és számítógép is.

– Nagyon fontos, hogy csapatokban kellett dolgozniuk. Ez azért szerencsés, mert az aktív tagok támogathatták a visszahúzódóbb társaikat. Voltak közösségek, amik egészen elképesztő munkákat hoztak, míg másoknak nem sikerült minden feladatot maradéktalanul teljesíteni, de vitathatatlan, hogy ez egy nagyon komoly feladat volt, ami megmutatta a hiányosságokat és az erősségeket egyaránt.

A témahét zárásaként a csapatok hétfőn bemutatták az alkotásaikat. A fotósorozatok kifejezőek lettek, a kisfilmek olykor humorosan, máskor megrázóan mutatták meg, hogyan látja a körülötte lévő világot egy 14-15 éves fiatal. Volt közöttük videóklip-paródia és vicces híradó is, amit az iskolai élet történéseiből állítottak össze a diákok.

Összekovácsolta a csapatokat

Dobos Máté mentorként vett részt a projektben.

– Az én csapatom sok törődést igényelt, betegség is ritkította a sorainkat, de együttműködőek és lelkesek voltak – összegezte az egyhetes munkát a 22 éves grafikustanuló. A kilencedikes Kertész Zsolt szerint a témahét nagy pozitívuma a szakmai gyakorlat mellett, hogy összekovácsolta a csapatokat.

– A feladatok megoldása közben kiderült, hogy mindenki ért valamihez, mindenkinek van valamilyen erőssége, ami eddig rejtve maradt a többiek előtt – mondta.

KM








hirdetés