Sikeresek Szabolcs-Szatmár-Bereg megye iskolái

A Köznevelés című folyóirat
több mint két évtizede
készíti el évről-évre a
legjobb középsikolák rangsorát, a
többek között a felvételi
arányt, az OKTV-n elért pontszámokat,
az érettségi átlagot és a
nyelvvizsgák arányát figyelembe
vevő lista legjobbjai között két
Szabolcs megyei intézményt találunk: a
Krúdy Gyula és a Kölcsey Ferenc
gimnázium szerepel az első ötven
középiskola között.

11:30: Két tuti gimi: a Krúdy
és a Kölcsey


A felvételi arányt tekintve a
Krúdy az ötödik, a
Kölcsey a hatodik az
országban


A Köznevelés című
folyóirat több mint két
évtizede készíti el
évről-évre a legjobb
középiskolák rangsorát, a
többek között a felvételi
arányt, az OKTV-n elért
pontszámokat, az érettségi
átlagot és a nyelvvizsgák
arányát figyelembe vevő lista
legjobbjai között két Szabolcs
megyei intézményt találunk: a
Krúdy Gyula és
Kölcsey Ferenc
gimnázium
szerepel az első
ötven középiskola
között. A legutóbbi négy
év felvételi arányát
tekintve a Krúdy 92
százalékkal az ötödik, a
Kölcsey pedig 90,7
százalékkal a hatodik helyet foglalja el
az ország
középiskolái
között.


Előbbi intézmény igazgatója,
Sallai Judit lapunknak azt mondta,
legfontosabb céljuk a diákok
felkészítése a felvételire,
illetve az egyetemi, főiskolai
tanulmányokra. – Olyan gyerekek
választanak bennünket, akik tudják:
itt bizony tanulni kell. Motiváltak, és
tudják, mit akarnak, ebben pedig a
szülők és a pedagógusok is
partnerek. Valóban magasra teszik a
mércét, ám ez nem jelenti azt,
hogy ne lenne idejük sportolásra vagy
bármilyen szabadidős
tevékenységre: megtanulják
beosztani az idejüket, ami a jövőre
nézve is rendkívül hasznos.


Az igazgatónő szerint a
pedagógusoknak is folyamatosan
maximálisan kell teljesíteniük,
ám rendkívül jó munkahelyi
légkörben dolgoznak, olyan gyerekekkel,
hogy számukra valódi
sikerélmény a tanítás.


Kalucza Lajos, a Kölcsey gimnázium
igazgatója azt mondja, nem azért
dolgoznak, hogy felkerüljenek a listára, de
természetesen
jelzésértékű a
helyezésük, ami azt mutatja, magas
színvonalon végzik a munkájukat.


– Folyamatos munka eredményeként
értük el ezt az eredményt, hiszen
korábban még a lista második
felében tanyáztunk, de az elmúlt
évek munkája meghozta az
eredményét. Egy áttekinthető
iskolai rendszer alakult ki, ahol vannak
speciális képzések, s ahol
rugalmasan tudunk alkalmazkodni a szülők
és a diákok igényeihez –
ennek eredménye például a
természettudományok magsszintű
képzésének
megvalósítása.


A nyelvoktatásra mindig is nagy hangsúlyt
fektettünk, a külföldi kapcsolataink
révén pedig a gyerekek akár
anyanyelvi környezetben is gyakorolhatnak. Olyan
diákok érkeznek hozzánk, akik
örülnek annak, hogy magas
követelményeknek kell megfelelniük, s
akik egymást is motiválják. Nem
szabad megfeledkeznünk a
pedagógusokról sem, akiket egy
egészséges versenyszellem jellemez, s
akik számára az a legfontosabb, hogy a
nálunk tanuló diákok
elérjék kitűzött
céljaikat.

10:45: Az
intézmények igazgatóit
arról kérdezzük, mi lehet a
sikerük titka.

Kapcsolódó cikkek:


– Száraz Ancsa –








hirdetés