Sóstóról a tengerpartra

Kirándulók a Rijeka/Fiume kikötőben
Kirándulók a Rijeka/Fiume kikötőben - © Fotó: egyesület
Nyíregyháza – Büszkén olvasták el a volt Hotel Európa falán a Jókai Mór emléktáblán lévő, elismerő sorokat.

Horvátországban jártak a közelmúltban a Nyíregyháza-Sóstófürdői-Sóstóhegyi Nyugdíjasok Szervezetének tagjai dr. Hudákné Fábián Nóra szervezésében.

– A zágrábi katedrális bejárata fölött Szent László és Szent István szobra is látható. A Plitvicei tavak közelében nagyszerű vacsora várt bennünket. Másnap indultunk az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Parkba, mely a UNESCO világörökség része – mesélt élményeiről a kirándulók egyike, Lőkös Imréné.

Megmártóztak a tengerben

– A túránk során több helyen megálltunk pihenni, fotózni. A tó másik oldalára hajóval jutottunk el. Újabb gyalogtúra várt ránk, szebbnél szebb vízeséseket láttunk. Az Adriai tenger partján fekvő Crikvenicában, Horvátország legrégebbi tengerparti nyaralóhelyén óvatosan lépkedtünk a kavicsos parton, és boldogan mártóztunk meg a vízben. Jártunk a Rijeka/Fiume tengerparti kikötővárosban is, a kettős elnevezés onnan ered, hogy egy időben a város egyik fele olasz, a másik szerb-horvát-szlovén fennhatóság alatt állt. A volt Hotel Európa falán Jókai Mór emléktábláján olvastuk az alábbi sorokat: „A magyar írófejedelem a város és a tengerhajózás fejlesztésének támogatója volt.” – tette hozzá a klub oszlopos tagja.