Életstílus

2016.09.23. 13:19

Imaszőnyeg, golyóálló mellény... Meglepő dolgok, amiket a szállodában hagytak a vendégek

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Tiszamogyorós - Hallókészüléket, jegygyűrűt, sőt golyóálló mellényt is hagytak már a szállodában a hazautazó vendégek.

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Tiszamogyorós - Hallókészüléket, jegygyűrűt, sőt golyóálló mellényt is hagytak már a szállodában a hazautazó vendégek.

A Szallas.hu összeállította az ottfelejtett tárgyak listáját, amit a műszaki cikkek és ékszerek vezetnek. Előbbi kategóriában a legjellemzőbb az okostelefon, mely a szoba egy rejtett zugában vagy az ágy alatt várja, hogy ráleljenek. Nem ritka az sem, hogy a laptop marad a komódban, de jegygyűrűt, gyémánt fülbevalót és aranyórát is találtak már a szállásadók.

Sokan inkább visszamennek

– Ha van széf a szobában, azt a vendégek szívesen használják értékeik megőrzésére, ám a trezor a felejtés melegágya is egyben: rendszeresen marad ott készpénz, bankkártya, ékszer és lakáskulcs – mondta Pálinkás János, a portál kreatív vezetője. – A vendégek többnyire otthon veszik észre a hiányt, s a szállásadót telefonon kérik meg, hogy küldje utánuk a hiányzó tárgyat. Az értékesebb, illetve számukra valamiért fontos holmikért azonban inkább visszamennek.

– Ha a vendég nem jelentkezik, a szállásadók keresik meg őket, s ha kell, akár a következő szezonig is őrzik az ottfelejtett tárgyat – rendszerint feleslegesen, mert ezekért később csak minden huszadik vendég jelentkezik. Ám akadnak kellemetlen szituációk is, amikor a szállás­adók szerint a vendég nem mond igazat: minden tizedik vendéglátóval előfordult már, hogy olyasvalamit kértek rajta számon, ami szerinte nem is létezett.

Iratok és gyűrűk

A nyíregyházi Jocó Panzióban is gyakran találnak hátrahagyott tárgyakat. – Ezeket a takarítónő összegyűjti, és mindet megőrizzük a dátum és a szobaszám feltüntetésével – ismertette a szokásos eljárást Juhász Józsefné, a családi vállalkozás marketingese. – Sok a visszatérő vendégünk, akiknek a legközelebbi alkalommal odaadjuk, amiről elfelejtkeztek. Előfordult, hogy egy drága mobiltelefont őriz­gettünk; amikor kilenc hónappal később újra feltűnt a tulajdonosa, átadtuk neki a készüléket – a meglepett vendég nem győzött hálálkodni: nem is álmodott róla, hogy valaha viszontlátja. Egy másik vendégünk azt a fülbevalót felejtette itt, amelyet megismerkedésük után nem sokkal kapott ajándékba a férjétől; amikor utánaküldtük Szlovákiába, könnyek között hálálkodott – elevenített fel Juhász Józsefné egy másik esetet, amikor nem a tárgy értéke, hanem a története számított.

– Máskor ukrán iratokat és aranygyűrűket találtunk, de én is jártam már hasonlóképpen: egy szállodában felejtettem a fiam mesekönyvét – említette egyik élményét Juhász Józsefné, aki rosszabb tapasztalatokról is mesélt: a panzióvendégek távozáskor gyakran becsomagolják a távirányítókat – nyilván figyelmetlenségből, hiszen ezeket úgysem tudnák használni. Aki viszont elviszi a szobából a Bibliát, vagy kihajít az udvarra egy kisebb bútort, hogy távozóban magával vigye, tudatosan teszi.


Extrém példák arra, mit is hagynak a szálláson a vendégek

Kiskutya, műfogsor, puskatöltény, fecskendő és injekciós tű, ágykacsa, erotikus segédeszköz, óvszer, vadászlőszer, gyémánt fülbevaló, preparált skorpió, aranyóra, pacemaker töltője, árajánlat lakásfelújításra, széttépett tanga, hallókészülék, golyóálló mellény, imaszőnyeg, 300 ezer forintnyi készpénz.

Három hónap múlva kezdte keresni...

– Szinte minden csoportunk hátrahagy valamit – támasztotta alá a felmérés eredményeit Katkó Lászlóné.

– A leggyakrabban ruhákat, cipőket, tisztálkodószereket találunk, de hagytak már itt drága órát, gyűrűt is – sorolta a tiszamogyorósi Főnix Camping vezetője. – Vendégeink nagy része vízitúrázó, esetükben könnyű a dolgunk, ugyanis tudjuk, hogy a következő állomásuk Tuzsér, így hamar megtaláljuk a tulajdonosokat. A többi tárgyat hetekig, hónapokig őrizgetjük. Májusban például egy szekszárdi vendégünk itt felejtette a telefontöltőjét, és csak három hónappal később jutott eszébe keresni. Másnap elküldtem neki; az efféle gesztusoknak is köszönhető, hogy vendégeink – akár sok évvel később – visszatérnek, és a jó hírünket viszik. A legjobb reklám a becsületesség – összegezte Katkó Lászlóné 25 év kempingvezetői tapasztalatát. – A talált tárgyak 90 százalékát sikerül eljuttatnunk a tulajdonosokhoz, a többit – elsősorban tisztálkodószerek maradnak nálunk – a szezon végén odaadjuk a rászorulóknak – tette hozzá.


Az ember szennyese sokmindent elárul a gazdájáról. De van az úgy, hogy nem is csak a szennyes árulkodik, hanem maga a szoba is. Ezek a takarítók sok mindent láttak már. De van, ami még őket is sokkolta...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!