Személyre szabott vásárlás

Az interneten közvetlenebbül elérhető a fogyasztó
Az interneten közvetlenebbül elérhető a fogyasztó - © Fotó: Jaap Arriens
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A fogyasztói bizalom megőrzése áll a GVH fókuszában.

A kommunikációs csatornák ugrásszerű növekedése és az új technológiák elterjedése miatt korábban soha nem látott mértékben képesek befolyásolni vásárlóikat a cégek. Az agresszív marketingtevékenység azonban könnyen vezethet a fogyasztók bizalmának elvesztéséhez. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) új stratégiájával egyszerre segítheti a vállalatokat és a felhasználókat – összegzi a Noguchi közleménye az EY versenyjogi konferenciáján elhangzottakat.

A magyarok 92 százaléka jobban bízik a felhasználók által generált tartalmakban (például blogok, influencerek), mint a hagyományos reklámokban. Az interneten történő tájékozódásnak köszönhetően a vásárlás folyamata jelentősen lerövidült. A fogyasztók akár 5-10 évre szóló döntéseket is órákon belül szeretnének meghozni, mint egy telekommunikációs vagy pénzügyi szolgáltató kiválasztása. Ennek köszönhetően a vásárlók figyelméért indított harc is egyre kiélezettebb lett.

„A mesterséges intelligencia megjelenése forradalmi változást hozott a kereskedelmi gyakorlatokban. A technológia lehetőséget teremt a személyre szabott és egyedi vásárlási élmény kialakítására. A vállalatok egyre könnyebben tudják irányítani, milyen termékeket és árakat ajánlanak a fogyasztóknak, ami könnyen agresszív marketingtevékenységhez vezethet. Ez a gyakorlat pedig az emberek bizalmának elvesztését és súlyos versenyfelügyeleti bírságokat vonhat maga után” – hangsúlyozta Sefer Iván, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda irodavezető partnere.

A netes vásárlások kapcsán a GVH digitális fogyasztóvédelmi stratégiát tett közzé.

HBN








hirdetés