Szerény az érdeklődés az e-autók iránt

Egyelőre még kevés a töltőhely
Egyelőre még kevés a töltőhely
Nyíregyháza – A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen hazánkban.

Az első fél évben a vártnál is több, közel 46 ezer új autót adtak el hazánkban, de ezen belül az elektromos járművek iránt még nagyon szerény az érdeklődés. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke ezt azzal magyarázza, hogy ma még drágák az ilyen meghajtású járművek, és hiányzik a megfelelő sűrűségű töltőinfrastruktúra-hálózat is. Ráadásul az elektromos autók ­hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100–130 kilométert tudnak megtenni.

Pozitívum, hogy a kormány és az önkormányzatok különböző ösztönzőkkel segítik az elterjedésüket, így például egyes városokban ingyen lehet parkolni velük, használhatják a buszsávot, ingyen tölthetik őket, adókedvezményt kapnak. A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen Magyarországon, ehhez azonban addig még rengeteg pénzt kell a rendszerbe befektetni – fogalmazott a Világgazdaságnak Erdélyi Péter.

Drágább az elektromos

Tavaly csak minimális mértékben váltak olcsóbbá az elektromos autók, a tisztán elektromos meghajtású kocsik átlagosan 41 százalékkal voltak drágábbak, mint a belső égésű motorral felszerelt társaik, míg 2014-ben 45 százalék volt az árkülönbség – vélekedik az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég, szerintük korábban sokkal gyorsabb ütemű volt az árcsökkenés.

– Németországban 2010-ben a villanyautók a hagyományosoknak átlagosan még több mint a duplájába kerültek, azóta az árkülönbözet közel kétharmada eltűnt. A tavalyi minimális árcsök­kenés annak tudható be, hogy nem került az európai piacra új, tisztán elektro­mos autó, a meglévő modellek ára pedig alig mozdult – mutat rá Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető part­nere.

KM








hirdetés