Szeretnek csipogásra ébredni

Budapesti horgászok Őzetanyán: Blahota Norbert, Horgosi Antal, Ács János
Budapesti horgászok Őzetanyán: Blahota Norbert, Horgosi Antal, Ács János - © Fotó: a szerző
Székely, Őzetanya – Többféle bojlival készültek a horgászatra: édes, fűszeres, büdös és chilis is szerepelt a kínálatban.

A tavasz megérkezésének csalhatatlan bizonyítéka, hogy a horgászok kirajzanak a tavak, a folyók partjára. Nem volt ez másképpen április első napján, a kellemes időjárásban nagyon sok horgász áztatta a damilt az őzetanyai bojlis tavon is.

Munkácstól Budapestig

Nem csak az ország minden pontjáról érkeztek horgászok, de még a határon túlról, Munkácsról is jöttek, hogy minél alaposabban megismerkedhessenek a tó halállományával. A kárpátaljai horgászok sátrakat vertek fel, azonban a mellettük lévő budapesti csapat faházat bérelt ki több éjszakára.

– Szerdán érkeztünk és vasárnapig maradunk. Fél éve terveztük ezt a kirándulást, nagy nehezen találtunk csak szabad helyet. A nyáron akartunk jönni, de már nem volt hely, ezt a mostani időpontot decemberben foglaltuk le. Tavaly voltunk itt először, akkor az interneten figyeltünk fel erre a tóra. Jól éreztük magunkat, 10–18 kilogrammos halakat fogtunk az elmúlt évben – mesélte érdeklődésünkre Blahota Norbert. – A faház kényelmes, jól felszerelt, hűtőszekrény és mikrohullámú sütő egyaránt található benne. Szép a környezet, a halállomány jó, az ebédet és a vacsorát pedig egész nap van időnk megfőzni. Eddig a legnagyobb halunk 17,5 kilo­grammos volt.

A horgászok minden percet kihasználnak, ha már elutaztak Budapestről, a felcsalizott horgok éjjel-nappal a vízben várják a halak kapását. Csipogós kapásjelzőt használnak, vagyis éjjel lehet szunyókálni, bár mint megjegyezte a három horgász, a nagy halak valójában éjjel mozognak. De hát azért érkeztek, hogy halakat fogjanak, így öröm a számukra, ha csipogásra ébredhetnek.

Többféle bojlival készültek a horgászatra, az édes, a ­fűszeres, a büdös, a hallisztes, a chilis egyaránt meg­található volt a kínálatukban.

KM-MML

Gyermekkori szenvedély

– Valamennyiünknél gyermekkori szenvedély a horgászat, a család már így fogadott el bennünket. A legtöbbször így hármasban horgászunk, de ha olyanok a lehetőségek, akkor a feleségek és a gyermekek is eljönnek velünk.