Télen se mondjunk le a vitaminbombákról!

Télen se mondjunk le a vitaminbombákról!
© Fotó: Gyógyszer Nélkül
Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc – A megszokott téli gyümölcsválaszték mellett egyre több helyen képezi a kínálat részét néhány olyan gyümölcs is, ami eddig akár ki is maradhatott az életünkből. A mindmegette.hu készített egy összefoglalót, amiből kiderül, melyik finomságot hogyan érdemes fogyasztani.

Telis-tele vitaminnal

Az ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag naspolya éppen akkor válik fogyaszthatóvá, amikor a legkevesebb a friss gyümölcs. A naspolyát ehetjük magában, felhasználhatjuk gyümölcsös fogásokhoz, de készíthetünk belőle lekvárt vagy gyümölcssajtot is.

A tél másik kedvelt utóérő gyümölcse a datolyaszilva. A vásárláskor még kemény szemeket érdemes kint hagyni a konyhapulton, s megvárni, amíg puhává válnak. Nem csak finom, hanem egészséges is, hiszen kalcium, folsav, vas, nátrium és C-vitamin is található benne. A datolyaszilvából finom lekvár készíthető, de a fűszeres húsok mellé kínálható chutney alapja is lehet.

A hatalmas, piros gránát­alma szemet gyönyörködtető gyümölcs, mégis sokan ódzkodnak tőle. A benne lévő magokhoz hozzájutni nem a legegyszerűbb és legveszélytelenebb művelet, de ha elég oktatóvideót láttunk, s kötényben pucoljuk meg, biztos a siker.

Az antioxidánsokban, káliumban, kalciumban és C-vitaminban gazdag almamagokat sokféleképpen felhasználhatjuk, a legjobb helyük a salátákban van. A gránátalmát nem csak gyümölcsös kompozícióba tehetjük bele: bármilyen zöldséges salátában megállja a helyét. Érdemes kipróbálni a gránátalmával gazdagított Cézár- vagy Waldorf salátát is.

KM








hirdetés