Teljes körű felújítás a felüljárón

Akt.:
A Tiszavasvári úti felüljáró azonos a 36-os számú főút Nyíregyháza-Záhony vasútvonal feletti híddal
A Tiszavasvári úti felüljáró azonos a 36-os számú főút Nyíregyháza-Záhony vasútvonal feletti híddal - © Fotó: Pusztai Sándor
Nyíregyháza – Akkor kezdődhetnek el a munkálatok, ha rendelkezésre állnak a beruházás forrásai.


„Reggelente végig döcögünk a felüljárón, és ilyenkor mindig az motoszkál a fejemben, hogy mikor lesz végre sima az út!?”, „Amióta elkészült a Mező utcai csomópont, gyorsabban be lehet jutni a belvárosba, de előtte még meg kell birkózni a híddal. Nem egyszerű feladat”, „Kirakták a közlekedési táblákat, és azóta szinte semmi nem történt. Kíváncsi lennék, hogy mikor látnak hozzá a munkához”, „Nem csak a kertvárosiak problémája ez, sokkal több embert érintett a probléma. Senkinek sem jó a jelenlegi állapot”. Az ilyen és ehhez hasonló észrevételek folyamatosan eljutnak szerkesztőségünkhöz postai és elektronikus úton, valamint telefonon.

Kérik a közlekedők türelmét

Megtudtuk, hogy e téren az illetékes a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a felvetésekre a kommunikációs osztálytól az alábbi reagálást kaptuk:

„A 36-os számú főút Nyíregyháza-Záhony vasútvonal feletti híd legutóbbi, a jogszabályi előírásoknak megfelelően még 2017-ben elrendelt fő- és célvizsgálata alapján készült részletes szakértői dokumentáció szerint a műtárgy teljes körű felújításra szorul. A munkálatok elkezdéséig forgalomkorlátozásra van szükség, azonban a forgalom továbbra is 2×2 szűkített sávon haladhat. A szakemberek a korlátozás tervezésekor figyelembe vették a helyi adottságokat, a közlekedők érdekeit és a forgalomnagyságot. A hídszerkezet felújításáig a belső forgalmi sávok szélessége 3,5 méterről 2,75 méterre, míg a külső forgalmi sávok szélessége 3,5 méterről 3 méterre változik. A keskenyebb forgalmi sávok alkalmazása Nyugat-Európában bevett és Magyarországon sem ismeretlen gyakorlat, az ország egyik legforgalmasabb főútján, a 11-es főút szentendrei átkelési szakaszán vagy például az M0 déli szektorának felújítása mellett is ilyen széles sávokon haladhatnak a közlekedők. A tartószerkezet belső részei megfelelő állapotban vannak, így a bevezetett korlátozásokkal együtt a híd biztonságosan használható.

Kiemelt figyelemmel kísérik

Amennyiben a beruházás forrásai is biztosítottá válnak a központi költségvetési vagy európai uniós forrásokból, úgy a felújítási munka is elkezdődhet. A felújítás során teljesen megújul a szerkezet, a pályalemez, a burkolat és a szigetelés. A csatlakozó útszakaszok távlati terveivel összhangban szélesítés is szükséges azért, hogy a gyalogosok és kerékpárosok is biztonságosan használhassák majd a hidat.

A komplex felújítási munkák elvégzéséig a közlekedők türelmét és megértését kérjük, társaságunk azon dolgozik, hogy a szükséges beruházást a lehető leghamarabb elvégezhessük, addig is a szakembereink kiemelt figyelemmel kísérik annak állapotát, melyről naprakész információkkal rendelkezünk, így a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat haladéktalanul elvégezzük a felüljárón a felújítási munkák megkezdéséig, hogy a közlekedők a felüljárót 2×2 sávon, biztonságosan használhassák”.

LTL


Jövő őszre készülhet el

A projekt előkészítését illetően a tervezési versenyeztetési dokumentáció összeállítása folyamatban van.

Ezt követően a végleges és átfogó kiviteli terv elkészítése, az építési engedély megszerzése 2019 tavaszára várható, ezt követően indulhat el a kivitelező kiválasztását célzó közbeszerzési eljárás, a tényleges munkák optimális esetben így jövő nyár előtt indulhatnak el és 2019 őszén fejeződhetnek be – ígérték a Magyar Közút részéről.








hirdetés