Tigáz: újabb gondok, újabb sorok

Kígyózik a sor a Tigáz ügyfélszolgálata előtt
Kígyózik a sor a Tigáz ügyfélszolgálata előtt
Debrecen, Hajdúszoboszló – Az ügyfelek korábbi gondossága is segíthetett volna a gázártámogatás kapcsán kialakult helyzeten.  video

Édesanyám január 24-én háromnegyed tízkor állt sorba a Tigáz debreceni, Petőfi téri ügyfélszolgálat előtt, ahol több tucat ember várakozott, jobbára idősek. Délután három órakor került sorra. Az egyébként udvarias ügyfélszolgálatos hölgy a halotti anyakönyvi kivonat hiánya miatt nem volt hajlandó az átírást elvégezni – panaszolta a Napló olvasója, Szegedi Sándor. Hivatkozott a Tigáz egy korábbi tájékoztatásra, mely szerint elégséges a hagyatéki végzés is, ami édesanyjánál volt.

Időben kell megtenni

– Az újságcikkben arról tájékoztattuk ügyfeleinket, hogy „…igazolni kell, hogy az ingatlan (…) a névátírást kérő tulajdonában van, illetve egyéb címen jogosult a fogyasztási helyre közüzemi szerződést kötni”. Az ehhez szükséges dokumentumokat vagylagosan soroltuk fel, jogcímtől függően más-más dokumentumokra lehet szükség – közölte Kiss Béla, a Tigáz Zrt. közüzemi igazgatóhelyettese, levele további részében részletesen kifejtette, hogy elégséges lehet a hagyatéki végzés, ha az alapján egyértelmű a névátírást kérő jogosultsága, például ő az elhunyt törvényes örököse.

Más esetben szükséges például a törvényes örökös írásbeli nyilatkozata is a jogosultság átruházásáról. Kiss Béla azt is közölte, hogy amennyiben minden szerződő fél idejében eleget tett volna a változás bejelentésének, úgy nem növekedett volna az ügyfélforgalom öt-hatszorosára a szokásosnak.

Több órán át

Csütörtökön fél kettőkor álltam be a sorba, és háromkor bezárták előttünk az ajtót. Még voltunk hatan-heten – mondta Kocsár György. – Ma, pénteken már több mint másfél órája állok itt. A kincstár viszaküldte a kérelmemet, mert az én nevemre jön a gázszámla, de rossz címre. Egyszerre csak egy-két ember jön ki az ügyfélszolgálatról, s ennyi mehet be helyettük. Még bent is várni kell, közben két gyerekem otthon fekszik lázasan.

– Édesanyám 1989-ben elhunyt, s azóta én fizetem a lakás gázszámláját. – Sokan vannak így, hogy nem az ő nevükön van az óra, de becsülettel fizetik a gáz árát. Azt hittem, hogy ez jól van, s így adtam be a támogatási kérelmemet, de a kincstár visszaküldte – mondta el Gábor Zoltán.

Kiss Béla, a Tigáz Zrt. közüzemi igazgatóhelyettese szerint a cég megerősített ügyfélszolgálatot szervezett, a várakozás miatti kellemetlenségért ügyfelei megértését és türelmét kérik.

P.Cs.








hirdetés