2017.09.15. 19:52
COOP Rally: fókuszban a hazai élelmiszerek
Mátészalka, Nyíregyháza - A COOP lánc üzleti partnereivel összefogva immár tizenkettedik alkalommal szervezte meg a Coop Rally-t, melynek kezdetek óta legfontosabb célkitűzése a minőségi hazai élelmiszer-termelés középpontba állítása.
Mátészalka, Nyíregyháza - A COOP lánc üzleti partnereivel összefogva immár tizenkettedik alkalommal szervezte meg a Coop Rally-t, melynek kezdetek óta legfontosabb célkitűzése a minőségi hazai élelmiszer-termelés középpontba állítása. Hazánk meghatározó élelmiszeripari és kereskedelmi cégeinek részvételével az idei Coop Rally (szeptember 14-16.) útvonala Magyarország északkeleti régióját érintette: pénteken két megyei helyszínen, Mátészalkán és Nyíregyházán „rallyztak” a magyar élelmiszerekért.
A Coop Rally mátészalkai állomásán megrendezett sajtótájékoztatóján Fekete Tibor, a COOP Zrt. igazgatósági tagja elmondta: a rendezvénysorozat a magyar élelmiszer-gazdaság jó hírét viszi, ahol a házigazda vállalkozások termékei, szolgáltatásai kerülnek a fókuszba.
– Van olyan hazai megye, amelynél az autógyártásé a prioritás, Szabolcs-Szatmár-Bereg pedig agrárvonalon erős – fogalmazott Fekete Tibor. Mátészalka alpolgármestere köszöntőjében kiemelte: a COOP üzletlánc természetesen a „fény városában” is jelen van.
– Teljes mértékben azonosulunk a COOP filozófiájával, azaz mi is valljuk: a magyar emberek asztalára lehetőleg magyar termék kerüljön – fogalmazott Torma Tamás.
Hozzátette: az esemény házigazdája, a FrieslandCampina mátészalkai üzeme a város egyik büszkesége, hisz az itt gyártott tejtermékek, desszertek, élükön a túró rudival, országszerte ismertek és elismertek.
Méltán lehetnek rá büszkék
A Coop Rally házigazdája, a FrieslandCampina Hungária Zrt. vezérigazgatója, Szautner Péter szerint méltán lehetnek büszkék a Pöttyös márkanévre.
– Üzemünkben évente 300 millió darab termék készül, ezek nagy része túró rudi. Ma ünnepeljük a COOP-ot, az üzemünket, s egy kicsit a Pöttyös márkanevet is – húzta alá Szautner Péter.
Jelentős szeletet tesznek ki
– Egy magyar család évente 3200 forintot költ tejtermékekre, ebből jelentős szeletet tesz ki a Pöttyös, mely mára egy komoly márkanévvé nőtte ki magát – ezt már dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár mondta a pénteki, mátészalkai eseményen.
Beszédében kiemelte: a kormány igyekszik segíteni a tejágazatot, 2016-ban például 30 milliárd forinttal támogatta a szektort.
Mátészalkáról a megyeszékhelyre robogtak a rally résztvevői, ahol a Mecsek Füszért Zrt. nemrégiben felújított logisztikai központjában folytatódott a rendezvénysorozat.
Munkahelyeket is teremtettek
– A sajtótájékoztatónak otthont adó vállalkozás nem csak felújította ezt a csarnokot, hanem emellett még 100 új munkahelyet teremtett. A nyíregyházi önkormányzat is igyekszik támogatni a helyi termelőket, mint ahogy tettük a Búza téri piaccsarnok felújításakor – fogalmazott dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.
Ezután Pekó László (miután Kelemen Jánostól, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatósági tagjától egy elismerő oklevelet vett át, mint házigazda) szólt a sajtó képviselőihez. Elmondta: 200 kiskereskedelmi egységet látnak el, a cégcsoportban 3000 ember dolgozik.
– A kistelepüléseken egyre nagyobb gondot jelent a munkaerőhiány, ugyanis sokan nyugdíjasok, a többiek meg közmunkán vannak – osztotta meg aggályait a hallgatósággal a Mecsek Füszért Zrt.igazgatóságának elnöke.
Közösségépítő szerep
– Irigylésre méltó ez a remek hangulat, amit a rally résztvevőin tapasztalok, ezért is gondolom, hogy a magyar termékek hangsúlyozásán túl remek közösségépítő szerepe is van a Coop Rally-nak – köszöntötte a vendégeket Román István, a megyei kormányhivatal nemrégiben kinevezett vezetője.
KM-TG