Tiszta piac, saját élettér

A kutatás-fejlesztést és az innovációt támogatják az autóiparban
A kutatás-fejlesztést és az innovációt támogatják az autóiparban - © IllusztrácIó: internet
Nyíregyháza – Saját lábukon kell megállniuk az értékesítőknek.

A márkakereskedők be tudnak-e kapcsolódni az uniós pályázati rendszerbe? Milyen lehetőségeik vannak?– hangzott el a kérdés a Kelet-Magyarország találkozóján.

Hitelből fejlesztenek

– Visszafogottan tervezik pályázati pénzből beruházásaikat a szolgáltató és kereskedelmi szektor szereplői. Ahhoz képest, hogy az uniós fejlesztési források bizonyos hányadát a kis- és közepes vállalkozásoknak szánták, úgy érezzük, a szolgáltatók kisebb arányban részesülnek a pályázati pénzekből – mondta Csősz Ferenc.

A napokban startolt el a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programon belül egy – oktatással, képzéssel összefüggő – pályázat, 100 százalékos intenzitással támogatják a kérelmezőket, ami jól jön. Élünk az oktatási-képzési lehetőségekkel, kihasználjuk az ehhez járó támogatásokat is. Ezzel szemben infrastruktúrafejlesztésre nincs pályázati kiírás és forrás, maradnak a kamattámogatott hitelek.

– Égető kérdés, és lépéseket kell tenni azért, hogy segítsék a szakember-utánpótlást, a pályázatok nagy részét innovációra, kutatás-fejlesztésre fordítják, de az közvetlenül nem ér el hozzánk – fogalmazott a cégvezető, aki a duális képzésről annyit mondott: – A koncepció kiváló, mert sokkal nagyobb gyakorlati tapasztalatokkal bír az a végzős, aki egy prosperáló cégnél tanulja meg a szakmát. A képzési forma bevezetésétől kezdve az iskolák partnerei vagyunk, 2–3 embert foglalkoztatunk. Az egyetemi hallgatókat is mi oktatjuk, ez idő, energia, de plusz támogatást nem kapunk érte.

Egészséges, tiszta verseny

Poroszka Ottóné is egyetértett mindezzel, s arra, hogy mi segítené a szektort, azt válaszolta: – Az autópark fiatalítása közös cél.

– A használtautó-behozatalt minél hamarabb helyre kellene tenni, hogy ne legyünk roncstemető.

– Helyi viszonylatban egy egészséges verseny van az autókereskedők között, vidéken, szűkebb közösségben nem esnek egymásnak a különböző márkaértékesítők.

– Ismert családi magánvállalkozásokként működünk, soha nem volt köztünk ellenszenv és nem „tapossuk egymást”. Az üzleti élet sokkal tisztább és közvetlenebb, mint a fővárosban – mondták a cégtulajdonosok.

– KO –


Csősz Ferenc, a Platán-Csősz Cégcsoport tulajdonosa, ügyvezetője
Nyíregyháza - A legfőbb szempontok autóvásárlásnál: biztonság, üzemanyag-­hatékonyság. Emelkedett mind a használt, mind az új gépjárművek eladása, tavaly is maradt a trend, és az új technológiák megjelenése ezt a folyamatot csak tovább serkentette, ugyanis egyre többen keresik azokat az új techno...

A beszélgetésen részt vevő szakemberek: Széles Tamás, Bagaméri Éva, Csősz Ferenc és Poroszka Ottóné
Nyíregyháza - Ezúttal az autókról szólt lapunk immár hagyományos szakmai fóruma. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye napilapja, a Kelet-Magyarország rendszeresen szervez rendhagyó szakmai kerekasztal-beszélgetést a szerkesztőségben, különböző szakterületeket érintve. Volt már téma az építőipar, a mezőga...

Bagaméri Éva, a Bagaméri Üléskárpit ügyvezetője
Nyíregyháza - Szerkesztőségünk vendégei az autóipar és -kereskedelem jövőjéről is kifejtették a véleményüket. – Sok hozadéka van annak, hogy ilyen léptékben fejlődik az iparág. Az informatika és az autóipar kapcsolatáról szinte mindennap megjelenik valamilyen hír, mert nagy változások előtt állna...








hirdetés