Tizennyolc médiaszolgáltatóra szabott ki bírságot a médiatanács

Budapest – Tizennyolc médiaszolgáltatóra szabott ki bírságot műsorkvóta és műsorrendi eltérések miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

A TV4 és a Story4 országos csatornát, valamint a körzeti Galaxy4-et működtető Digital Media and Communications Zrt. 600 ezer forintos, a többi, helyi és körzeti médiaszolgáltató néhány tízezer forintos bírságot kapott – írták.

A tájékoztatás szerint a médiatanács a televíziók műsorkvótákra vonatkozó kötelezettségének 2017-es teljesítését vizsgálta.

Hozzátették: a médiatörvény egyértelműen előírja a televízióknak, hogy besorolásuktól függően – lineáris, lekérhető vagy közszolgálati – évi teljes műsoridejük hány százalékát kell európai, illetve magyar művek bemutatására fordítaniuk. Külön kitér arra is, hogy mekkora arányban kell ezek között olyan műveknek szerepelniük, amelyeket az adott szolgáltató független műsorkészítővel készíttetett vagy független műsorkészítőtől öt évnél nem régebben készült műként szerzett be.

A közlemény szerint a médiatanács felszólította a Tatai Televízió szolgáltatóját, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének és tartózkodjon a jövőbeni jogsértésektől, mert egy áprilisban vizsgált adáshéten a hatósági határozatokban foglaltaknál kevesebb napi rendszeres híradást tettek közzé.

A Tatabányai Televízióban szintén kevesebb volt a napi rendszeres híradás a hatósági határozatokban foglaltakhoz képest, valamint eltértek a hálózatba kapcsolódás engedélyezett formájától is, ezért a médiatanács a médiaszolgáltatóra tízezer forintos bírságot rótt ki – tudatták.

A Halas Rádió az általa vállaltakhoz képest kevesebb magyar zenét és több ismétlést tett közzé, ezért a tanács tízezer forintra bírságolta – írták.

Kiemelték, hogy a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítják meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Kitértek arra is, hogy a médiatanács visszautasította az Advenio Zrt. kérelmét, amelyben az a HOLD Rádiós és Televíziós Reklám Kft. és a médiatanács közötti, országos kereskedelmi rádiós hatósági szerződés megszüntetését kérte. Az elutasítás fő indoka, hogy a kérelmező cég nem ügyfél a szerződéskötési eljárásban, így kívülálló harmadik személyként nincs jogosultsága ilyen kérelmet előterjeszteni – közölték.

A testület továbbá vizsgálta a Nyíregyháza 99,4 MHz és 103,9 MHz helyi rádiós frekvenciák kereskedelmi hasznosítására érkezett pályázatok alaki megfelelőségét, és valamennyi pályázótól hiánypótlást kért. Előbbire az LB Rádió Kft., utóbbira a Center-Rádió Kft., mindkettőre pedig a Regionális Rádió Kft. és a Sunshine Rádió Kft. pályázott – ismertette az NMHH.

– MTI –








hirdetés