Több funkciós elektronikus ügyfélhívó Kisvárdán

Akt.:
Több funkciós elektronikus ügyfélhívó Kisvárdán
© Fotó: Pusztai Sándor
Kisvárda – A fejlesztési miniszter volt az első ügyfél a NAV-os kormányablakban Kisvárdán.


Rendezett, modern környezetben, zöld-fehér arculati megjelenéssel, több funkciós elektronikus ügyfélhívóval ellátott kormányablak fogadja az ügyfeleket Kisvárdán, ahol péntektől már adóügyeket is lehet intézni. A NAV-pont átadása után, kisvárdaiként, az „első ügyfél” a fejlesztési miniszter, Seszták Miklós volt. Immár több mint 1500 féle ügytípust lehet egy helyen, az egyablakos rendszerben elintézni.

– Kisvárda a megye gazdasági motorja. Számos befektető érkezik a városba, vállalkozások telepednek le, számukra is létfontosságú, hogy szakszerű szolgáltatást és segítséget kapjanak adóügyeikhez. A fejlesztési miniszter arra utalt, hogy január elsejétől egy célzott mentorprogram is támogatja a vállalkozások adóadminisztrációs bürokráciájának csökkentését. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 227 vállalkozást vontak be a fél éven át tartó projektbe.

– Az első hat hónapban nem engedjük el az újonnan indított vállalkozások kezét. A cégek bevallások kitöltésével, foglalkoztatással kapcsolatos kérdésekkel, adóegyenlegi ügyekben fordulhatnak hozzánk tájékoztatásért – közölte Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium adószakmai ügyekért felelős helyettes- államtitkára. A cél, hogy szankciók nélkül megelőzzék a cégek esetleges adózási hibáit.

Könnyebb lesz adóügyeket intézni

– Kisvárdán, Szent László városában egykori királyunk szigorú törvényei és rendezett állama jut eszembe – vont történelmi párhuzamot Román István megyei kormánymegbízott, aki hangsúlyozta: hasonlóképp rendezett államot szeretnének, hatékony közigazgatással.

– Kisvárdán több, mint 25 éve működik adóhivatal. A régi épületre sok panasz érkezett: nem volt elég tágas az ügyféltér, parkolni sem lehetett a környékén. A kisvárdai székhelyen évente mintegy tizenhatezer ügyfél fordul meg, nem csak a járásból, távolabbról is érkeznek adóügyeket intézni hozzánk – mondta a pénteki NAV-pont átadáson dr. Kazsuk Attila, a szervezet megyei igazgatója.

Spórolhatnak az utazáson

Záhonyban heti három alkalommal fogadják az adószakemberek a térségben élőket, keddenként 12-16 óra, csütörtökönként és péntekenként 8-12 óra között. Az új hivatali pontban kérelmeket, beadványokat, bevallásokat, igazolásokat adnak ki. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az adózók nagyobb hányada már internetes ügyfélkaput nyitott, ám sokan mégis a személyes ügyintézésben bíznak.

– Az adóügyeit nem bízza rá az ember bárkire, itt segítőkész és felkészült ügyintézők fogadnak, ráadásul közelebb van a lakóhelyemhez és hamar sorra kerülök – újságolta a mándoki dr. Bereczné Bajka Judit.

– Lónyay Menyhért pénzügyminiszter 1867-ben hozta létre a Magyar Királyi Pénzügyőrséget, amelyet vámszedési feladatokkal ruházott fel – emlékeztetett dr. Tilki Attila, a térség országgyűlési képviselője. A határmenti térségben számottevő a kereskedelmi forgalom, Záhonyban a határkirendeltségénél 170-en dolgoznak az adóhatóság vám főosztályán.

KM-KO








hirdetés