Tovább kúszik a sztrádakígyó Vásárosnamény felé

Tovább kúszik a sztrádakígyó Vásárosnamény felé
Nagykálló, Vásárosnamény, Nyíregyháza – A közpénzek legtakarékosabb felhasználásával a lehető legrövidebb időn belül fogjuk ezt a szakaszt megépíttetni – számon kérhető minőségben – mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter hétfőn az M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakasz 49-es számú főútig terjedő ütemének táblaavató ünnepségén.

18:22:  Az M3 Nyíregyházán túli meghosszabbítása nem csupán a térség, de a fővároson keresztül egész Magyarország, sőt Európa viszonylatában is javítja a közlekedés lehetőségeit. A folytatás Szabolcs-Szatmár-Bereg megye számos települését mentesíti az átmenő teher- és személyforgalomtól. A beruházással az ukrán határ, s vele a magyarlakta Kárpátalja is közelebb kerül Magyarországhoz – összegzett a nagykállói csomópontnál Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter.

Lapunk kérdésére válaszolva eloszlatta azokat az aggályokat, miszerint az autópálya országhatárig építése olyan kockázattal is jár, hogy a befektetők átrobognak az olcsóbb munkaerőt kínáló térségekbe. Ezen az alapon egyáltalán nem lenne szabad autópályákat építeni – jegyezte meg a miniszter –, az viszont tény, hogy az infrastuktúra szükséges, de nem elégséges feltétele a gazdaság fejlesztésének. Az utak mentén logisztikai központokra, termelő beruházásokra van szükség, enélkül valóban átrohanhat a tőke, ám a kormány hosszú távú gazdaságfejlesztésben gondolkodva ösztönzi a kísérő projekteket.


Gyorsabb, biztonságosabb közlekedés

A hamarosan induló kivitelezés helyszínén dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a beruházással vonzóbb befektetési területté vált a megye és az egész északkeleti régió, az itt előállított javak piacra juttatásának feltételei javulnak. A szakasz hossza: 33,8 km, a tervezett befejezési határidő: 2011. december 15., a kivitelezési szerződés összege: 31,99 milliárd forint.

A megyei közgyűlés elnöke, Seszták Oszkár a gyorsabb, biztonságosabb közlekedés jelentőségét méltatta, amely biztosítja az összeköttetést az adriai kikötők és a kelet-magyarországi, illetve később a kelet-európai térség között. Vásárosnamény országgyűlési képviselője, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatási államtitkára, dr. Czomba Sándor az építés és a kapcsolódó beruházások munkahelyteremtő hatásairól beszélt.

 

15:21: Nagykálló határában, az M3 autópálya jelenlegi végcsomópontjában avatta fel a beruházás projekttábláját, szimbolikusan elindítva ezzel az észak-alföldi régió fejlődése szempontjából kulcsfontosságú fejlesztés kivitelezését.

Az M3-as új szakaszát megvalósító beruházás során Nyíregyháza és Vásárosnamény között első lépésként közel 34 kilométer hosszú autópálya épül a 49-es számú főútig. Ezen a szakaszon a régészeti munkálatok hamarosan befejeződnek, így a napokban elkezdődhetnek a szakasz kivitelezési munkálatai. 


Több ezer kamion az autópályán

– Egyértelműen az egyik döntő tényező volt a választásunkban, hogy az autópályát 50 kilométeres körzeten belül elérhettük, és kormányzati szintű ígéretet kaptunk arra, hogy tovább fogják építeni Nyíregyházáig a sztrádát – erősítette meg lapunknak az M3-as befektetői szempontból játszott szerepét Takács János, az Electrolux Kelet-Közép-Európai Holding vezérigazgatója, a Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója. A svéd multinacionális vállalat nyíregyházi gyárépítése tehát igazolja a tőke autópálya-követő mechanizmusát.

– Minden nagyvállalat számára fontos a fizikai elérhetőség, ez különösen igaz a mi esetünkben, hiszen termékeink döntő többségét, 97 %-át exportra szálltjuk, s nem csak Nyugat-Európába, hanem a kontinens keleti térségeibe is. Ezért jelentős az autópálya keleti irányú építése. Ez költséges beruházás az állam számára, s csak akkor térül meg, ha a kormány olyan gazdaságpolitikát rendel mellé, amely elősegíti az újabb befektetéseket – értékelt szélesebb megközelítésben Takács János.

Az Elextrolux nyíregyházi termelését valóban meghatározza a közúti közlekedés: naponta 20 kamion viszi az alapanyagokat és alkatrészeket a gyárba, míg a késztermékekkel megrakodva várhatóan 5300 kamion hagyja el majd a telephelyet 2010-ben.


Ütőeret jelképez

– Természetesen munkahelyteremtést is lehet remélni az M3-tól, és sok egyéb mást, ami előnyös, és megillet minden helybeli és környékbeli lakost. Számunkra az autópálya egy ütőeret jelképez, ami összeköt a szívvel – fogalmazott Kálmán Béla, Nyírmada polgármestere. – Gazdasági, társadalmi és politikai téren is fejlődhet ezáltal a térség. Nem azonnal, hanem hosszabb távon éreztetheti a hatását úgy, mint ahogy Nyírmada városi rangot kapott. Ez egy nagyszerű lehetőség, mellyel tudni kell élni.

– Nyéki Zsolt –








hirdetés